Изяществото е нейна същност. Позитивизмът е неин мироглед. Вкусът и мекотата в общуването са ѝ по природа. Паолина Чернева е креативната движеща сила, вдъхновението и красивият ум на семейната компания за търговия с висок и среден клас италиански мебели, осветителни тела и аксесоари Essenza. Базирана в Пловдив, фирмата работи с клиенти от цял свят, като изготвя и интериорни проекти за частни и обществени пространства.
от Мария Касимова - Моасе / фотография Рой Хил @3 FRAMES
ПАОЛИНА е завършила изкуствознание и арт мениджмънт в София, където работи по различни проекти в областта на живописта и пластичното изкуство. Дипломната ѝ работа е върху опазване и социализиране на архитектурни паметници на културата – тема, която я вълнува и днес. Продължава образованието си в DOMUS ACADEMY, Милано, специалност Luxury Brand Management. Разработва в екип стратегии за дигитална комуникация за брандове като Sergio Rossi, Moncler и Antonia Milano. Професионалният ѝ път прави и завой към start up компания за винена дистрибуция, където контактува с едни от най-добрите сомелиери в Италия. Работила е още за аукционна къща Sotheby’s Милано, а впоследствие съвсем неслучайно и с цел да усвои нужното и от този тип бизнес – в глобалния маркетинг отдел на голяма застрахователна компания. Връща се в България в разгара на пандемията от ковид-19, за да се присъедини към Essenza и да ѝ вдъхне своя млад дух и ентусиазъм.
Една от основните причини да се занимавам с изкуство, дизайн и маркетинг е семейният бизнес, в който днес активно участвам. Опитът, който исках да натрупам, винаги е бил с цел един ден да имам възможността да продължа развитието на семейната компания. Фирмата е създадена преди 25 години от родителите ми. Нашият шоурум е в къща, паметник на културата от 1900 г., в чиито еклектични пространства представяме селекция от дизайн продукти. По време на социализма фрески по таваните са били покривани четири пъти с блажна боя. Родителите ми внимателно и с търпение разкриха тази красота. Всичко тук разказва история – дори самите гипсови орнаменти по стените са реставрирани и направени наново от един от последните останали майстори на тази техника в Пловдив. Шоурумът ни е и място за срещи с хора на изкуството, партньори, клиенти. Дизайнът живее тук.
Ние обичаме и харесваме всеки предмет, който сме изложили. Ето този голям и обемен полилей на BAROVIER & TOSO например е произведение на изкуството. Фабриката им във Венеция е от 1295, стъклото се издухва, обработва се ръчно. Техните полилеи са емблематични за магазините на Долче и Габана навсякъде по света. Бих казала, че се привързваме към историите и усещането, които тези образци на продуктовия дизайн носят. Тъй като ние не продаваме просто мебели – продаваме истории за преживяване.
Бях на 11 години, когато за първи път отидох с родителите си на панаир в Италия, незнаейки изобщо къде се намирам... Бях зашеметена. Тогава за първи път си казах, че това е моят път. Израснах сред най-фините образци на продуктовия дизайн. Посещавах световни изложения за дизайн и архитектура, като Salone del Mobile, IMM Cologne, Maison & Objet, 100% Design London. Това формира естетиката ми. Има и още нещо. Раснала съм в къщата на моите прабаба и прадядо. Той беше дърводелец. Цели лета го гледах да прави мебели, детайли, сглобки. Един път му показах скици на летателния апарат на Леонардо да Винчи и го попитах може ли да ми помогне да си го направя. И го направихме! Падах, ставах, цялата бях в синини, но полетях в един друг смисъл.
На първо място семейството ми. По време на следванията си в България и в Италия срещнах невероятни специалисти както в университета, така и в компаниите, към които работех. На третия ми работен ден в застрахователната компания в Милано дойде бившият директор на маркетинга на „Кока Кола“ от Маями, който преобърна представата ми за пазари изобщо. Благодарение на него излязох от конкретиката, за да започна да търся нов прочит в това, което предлагаме, ново усещане. Не продаваме просто мебели – продаваме истории за преживяване.
Работим в насока маркетинг и по-стабилно дигитално присъствие. Целта ни е да популяризираме бранда пред по-широка аудитория, като запознаем и новото поколение клиенти, т.нар. милениали, а защо не и поколение Z с нашата дейност. Работим и за дигитализиране на някои от процесите, свързани с интериорния дизайн. Стратегията ни включва и с все повече реализации в чужбина, като за последната година имаме няколко такива, включително в сърцето на Милано.
Имаме удоволствието да работим седни от най-емблематичните производители в мебелната индустрия. Бих започнала с Baxter, компания, която въплъщава върховите постижения на занаятчийството, като съчетава артистичност и функционалност, за да създава изящни мебели от кожа, с непреходен дизайн. Ще спомена Minotti – вече 70 години създават изящен дизайн, съчетание на традиции и иновативни технологии и съвършено изразената концепция ,,Made in Italy“. Прецизният избор на материали, перфекционизмът във всеки детайл, високата естетика и финесът в линиите придават усещането за елегантност, каквато се намира само в най-висшия дизайн. Molteni&C е олицетворение на високата естетика в италианския дизайн. През годините компанията колаборира със световноизвестни дизайнери и архитекти – Gio Ponti, Luca Meda, Rodolfo Dordoni, Norman Foster, Jean Nouvel, които създават продукти, превърнали се в икони. По време на седмицата на дизайна тази година компанията представи новата си концепция за мебели за външни условия, дело на Vincent Van Duysen, който изхожда от древногръцкия дом, където дворът е в средата на къщата и е център за обитателите. Радвам се, че компаниите, които представляваме все повече насочват политиката си към кръговата икономика. Използват се естествени материали – бамбук, дърво, рециклируема пластмаса. От първостепенна важност е усилията на цялата ни индустрия да бъдат в тази насока.
Представям си своя дом в лека еклектика – италиански продуктов дизайн с декоративни неокласически елементи. Бих заложила на овални форми, изчистени линии, земни тоналности с акцент в синята гама. Разбира се, задължително е присъствието на живопис и пластично изкуство. Голяма библиотека и един грамофон. Да има дух, да сме там аз и човекът до мен. А един ден и няколко деца с играчките си наоколо. Те ща са най-интересните дизайнери.