Публикувано в Unique Estates Life Summer 2025
Франческа Руфуни и нейният бранд FRS, които ни облякоха в пижами на официални събития
Съкращението FRS, което звучи като таен код, всъщност е абревиатура на For Restless Sleepers. Това е оригиналното име на бранда за лукс у дома, създаден от съпругата на легендарния италиански бизнесмен Ремо Руфини, който събуди компанията „Монклер“ и я качи на върха. Но от друга страна е абревиатура на трите ѝ имена – Франческа Руфини Стопани. Това провокира модните издания да търсят отговора на загадката какво всъщност е FRS – въпрос, който Франческа избягва и до днес.
Госпожа Деликатност, както я наричат италианските медии, защото избягва светски събития, прави първата си бизнес стъпка, насърчена от съпруга си и двамата им синове. Представянето на авторската ѝ колекция и модния бранд FRS е през 2016. Тогава обличането на дрехи тип луксозни пижами на светски събития е специалитет само на американския художник и режисьор Джулиан Шнабел. За него те са не само символ на личната му свобода, но и удобство и оригиналност. Водена от идеята, че домашните дрехи могат да бъдат не само удобни, но и красиви, Франческа създава в началото облекла за дома, а след сензационния им успех надгражда идеята си с колекции, вдъхновена от вечната италианска елегантност и качество на платовете. Печели адмирации от модните специалисти във Vogue и W magazine, както и аплодисменти от самата Ана Уинтур. Така се осмелява през 2021 да направи колаборация с турския дизайнер Юмит Бенан, която носи голям успех и на двамата. Така от спокойния и охолен живот в красивата семейна вила, разположена около езерето Комо, Франческа се впуска в нова роля – креативен директор на FRS и двигател на бизнес. Трудна за нея задача, защото още в моминските си години Франческа си обещава да стои настрана от финансите на баща си, а после и от тези на съпруга си. Съдбата обаче не мисли така и днес тя е успяла бизнес дама.
„Тайната на успеха на FRS се крие може би в моя характер, защото брандът е отражение на всичко онова, което съм аз. Издръжлив човек съм и винаги съм излизала по-силна от всички трудни ситуации, в които ме е поставял животът. Упоритостта, любопитството, смирението и съпричастността ми помогнаха много и ме сближиха с необикновени хора“, коментира в интервю за италианското издание на Grazia сеньора Руфини.
В началото лимитираната колекция, създадена само за приятели, сред които Джована Баталия и Ана Дело Русо, се продава в Net-a-Porter, Bergdorf Goodman и сайта My Theresa. И то най-вече заради усилията на приятелите ѝ на високи маркетингови позиции да я накарат да покаже това, което е създала, а не да го крие в гардероба и да им го подарява за рождените дни. Брандът набира неочаквана популярност и изненадва и самата Франческа – ръководител на семейната фондация за изкуство и филантропия. „Винаги съм имала склонността да се грижа за другите, това ме кара да се чувствам добре. Спокойствието и щастието на синовете ми са мой приоритет, а красивите отношения, които имам с тях и техните партньори, ме оставят без думи. Работата ми е блян, който скътах в сърцето си за дълги години, а филантропията се появи в по-късен период. Бях вдъхновена от срещата си с професор Умберто Веронези, той отвори нов свят за мен и даде голям смисъл на живота ми. Въпреки че понякога съм доста натоварена, успявам да се справя с всичко и това ме прави много щастлива.“
Като бизнес дама, балансираща различните си роли, Франческа започва деня с финес. „Веднага щом се събудя прекарвам поне половин час в леглото, четейки вестници. Изпивам голяма чаша сок от целина и след 20 минути закусвам, което за мен е истински ритуал. Практикувам пилатес, а след душ се грижа за кожата си – друг задължителен ритуал, защото почти не използвам грим и не съм склонна към неестествени интервенции. Държа да имам натурален и добре поддържан вид. Всеки ден ходя в офиса, където управлявам всичките си дейности, а вечерите посвещавам на четене и филми.“