Светослава Георгиева и Галина Грудова са част от екипа на Unique Estates от самото създаване на компанията. Във времето те се доказват със своята лоялност и последователност в постигането на високи резултати за бизнеса, отличени са за основен принос в развитието на Unique Estates. След многото награди и повишения, които бележат кариерния им път, от скоро двете дами са съдружници в компанията.
С.Г.: Аз съм част от структурите на холдинга от 1998 г., когато работех за първата компания, основана от г-н Христо Илиев. Тогава започнах като брокер в Адрес недвижими имоти във Варна. След 3 години сформирах свой много успешен екип, с който за първи път разработихме локация на офис на компанията извън централната част на града. През 2004 година ми предложиха да се преместя в София и да приложа мениджърските си умения, поставяйки основите на екипа в регион София на Адрес, който по времето на моето управление се разви от около 20 човека до 120, за по-малко от 2 години. Радостно за мен е, че сега, 18 години по-късно, голяма част от хората са все още част от Адрес.
След 2 години пауза по майчинство, през 2011 г, Весела Илиева ми предложи да се присъединя към малкия тогава екип на Unique Estates. Бях работила вече с нея в Адрес, познавах нейните лидерски качества и повярвах в идеята, че можем да бъдем най-силната компания за луксозни недвижими имоти в България. Това бе голяма стъпка, която промени живота ми. Във времето доверието между нас се увеличаваше и заедно, плавно и последователно създадохме една добре работеща, гъвкава и модерна компания. Разширихме мащаба на бизнеса, екипът се разрасна почти 3 пъти и до днес продължаваме да държим високото ниво на обслужване, с което компанията се утвърди.
Винаги съм считала за нещо изключително ценно възможността, която хората, работещи за холдинга имат да се развиват и израстват професионално и кариерно. Средата го предполага и поощрява, стига да работиш отдадено, да развиваш качествата си, да си амбициозен и постоянен. Аз съм един от добрите примери за това. В търговския сектор успях да изкача всички стъпала в йерархията – от консултант, през мениджър на екип, регионален директор, директор развитие, до високите ръководни постове като оперативен директор, председател на Мениджърския съвет и съдружник, какъвто съм днес в Unique Estates. Новата ми позиция в компанията приемам като естествено продължение на кариерния си път, резултат на дългогодишните партньорски отношения с Весела Илиева и Христо Илиев, както и всичко, което съм инвестирала в работата си за компанията и холдинга.
С.Г.: Във времето Весела Илиева винаги е определяла визията и стратегията за развитието на Unique Estates, а аз съм била отговорна, на оперативно ниво, да задвижа колелото, така че да се постигнат заложените цели. И това се случва с най-ценното, което имаме – хората! За мен компанията е като един жив организъм и моята цел е той да функционира добре, без да има сериозни сътресения. Затова е важно да се погрижа за правилния подбор, планиране, управление на процесите и мотивацията на хората.
Най-ценният ресурс на компанията са професионалистите, които работят в екипа. Някои са самородни таланти, които сме открили във времето, други са били провокирани и стимулирани да покажат най-доброто от себе си, трети не са отговорили на очакванията ни и не са вече част от екипа. Безспорен факт е обаче, че голяма част от хората в Unique Estates са в компанията или в холдинга от над 10 години, което говори за нивото на удовлетвореност и чувството за принадлежност. В работата си с всеки от тях, считам за важно да ги познавам добре. Това означава да намеря правилния подход и да им отделя достатъчно време и внимание, така че да достигна до всеки един от тях. Да слушам добре, да имам качествено прекарано време с тях и да съдействам с каквото мога, в професионален, но и в чисто човешки план. Така, в мен колегите виждат някого, на когото могат да се доверят и да разчитат на подкрепа, независимо от ситуацията. Да усещат, че са ценни и важни за компанията. Вярвам, че само по този начин може да се управлява добре един екип, особено днес, когато приоритетите на хората и отношението им към баланса кариера-личен живот се промениха толкова сериозно. В отговор на това се промени и мениджмънта в глобален мащаб – приемат се нови модели на работа, като се прилага персонален подход към всеки от екипа, така че служителите да се чувстват истински добре в работната среда.
С.Г.: Аз обичам работата си, защото обичам не имотите, а хората. Зарежда ме емоцията и удовлетворението от това, че всеки ден постигам нещо и резултатите от моя принос са видими. Радва ме възможността да показвам на какво съм способна и всеки ден да работя за това компанията да се развива и покорява нови върхове. Сякаш в началото на деня завъртам колелото на машината и всичко работи с динамика, но и с лекота. Това, което наистина смятам за успех е че помагам на другите да поискат да дават най-доброто от себе си, развивайки собствения си потенциал, усещайки подкрепа и израстване. Стоя лично зад подбора, обучението и развитието на почти всички хора в екипа. И всеки път, когато видя високите им резултати и успехи в работата, чувствам удовлетворение. Това всъщност е моята мисия, това ме радва и мотивира да давам всичко от себе си.
Що се отнася до целите, които си поставям - работя в пряк контакт с визионер като Весела Илиева, което ме мотивира постоянно да се стремя към прогрес и развитие, в преследване на по-доброто за екипа и компанията. Плановете ми са да продължа да работя по това да развивам потенциала на хората в екипа, като подобрявам тяхната ефективност и самия модел на работа, така че да постигаме по-високи резултати. За това разчитам на решения, които ще приложа вътре, в самата организация на процесите и хората в компанията. Също, продължавам и с това да откривам нови ярки личности, които да привлека към екипа и да им помогна в това да почувстват компанията като свое второ семейство.
В стратегически план ще внесем много ценно ноу-хау от успешни европейски компании, доколкото досега сме следвали по-скоро американски модели. Друга посока, в която гледаме е да използваме доверието, което сме изградили с нашите дългогодишни клиенти и да ги последваме в желанието им да инвестират извън границата, консултирайки ги за най-добрите проекти и локации в света. Вече имаме успех с Дубай и продължаваме да гледаме напред.
Г.Г.: Всъщност, аз съм първият член в екипа на Unique Estates. Присъединих се към компанията през 2006 г., когато пазарът на луксозни имоти у нас все още не беше развит. Вече разполагах с опит и ноу-хау, с които можех да съм полезна за бизнеса, тъй като преди това бях част от АДИС, където работех с посолства и големи международни компании. Постепенно привлякох в Unique Estates много качествени хора, с които сформирахме добре работещ екип. Заедно преминахме през доста трудности, докато се утвърдим като лидер на пазара. В тези начални години в компанията се затвърди едно стабилно ядро от професионалисти, които развиха свои екипи и модели на работа, и реално до днес стоят в основата на това, което прави Unique Estates толкова успешен бранд.
Кариерното ми развитие в годините започна от позицията на консултант, през мениджър екип, старши партньор, до съдружник в Unique Estates. Тази нова позиция приемам като естествен резултат на всичко, което през годините съм влагала в работата си за компанията, която приемам като своя. Въпреки атрактивните предложения, които съм получавала през годините, за мен никога не е съществувала друга фирма, за която да искам да работя. Като погледна назад, чувствам се горда от това, че съм била част от всяка стъпка в развитието й. Истината е, че с екипа на Unique Estates имаме основна заслуга за създаването на пазара на луксозни имоти у нас.
Г.Г.: Unique Estates е безспорно най-добрата компания на пазара на луксозни имоти у нас. През годините успяхме да достигнем ниво на услугата, което надминава дори утвърдени международни компании в областта. Хората, които кандидатстват да бъдат част от този елитен отбор са много, но ние отсяваме най-добрите, които да присъединим към екипа.
За да си успешен в тази професия, трябва да умееш да общуваш с хората, да ги познаваш в дълбочина. Вярвам, че зад моя успех във времето стои подходът ми към всеки клиент и казус. Влагам много любов и енергия в това, което правя. В работата си се стремя да се справя с изискванията и на най-трудния клиент, да постигна баланс в интересите и на двете страни, така че при подписване на споразумението всеки да е повече от доволен от работата ми и ползите от сключената сделка. Това мога да определя като „висш пилотаж“ в професията и аз вярвам, че го владея до съвършенство.
Мотивацията идва от самата работа, която за мен е изключително интересна и динамична. Постоянно си поставям различни цели и предизвикателства, и когато ги реализирам, изпитвам истинска радост. Благодарна съм, че имам възможността моята ежедневна работа да ми носи толкова голямо удовлетворение.
Всички хора в моя екип са избрани лично от мен, след дълъг период на наблюдение, в който преценявам личностните и професионалните им качества, търговските умения, поведение и морал. За мен е важно с хората, с които работя да споделяме еднакви ценности, да могат да работят в динамична среда, да са амбициозни и да са адаптивни към различни ситуации. Когато преценя, че ще работя добре с някого, каня го в екипа си и съм плътно до него, докато не навлезе в бизнеса и компанията. Инвестирам много в хората, с които работя, но съм и много взискателна към тях, така както съм и към себе си. Предавам своя опит и ноу-хау на новите колеги, като задавам високи критерии и ритъм в работата. Вярвам, че само така можем да поддържаме това ниво.
Г.Г.: Unique Estates не случайно е лидер на пазара в този бранш. Зад нивото на услугата, която предлагаме и постигнатите резултати стои сериозна работа. Като мениджър на най-успешния екип в компанията, аз винаги поставям високи цели пред себе си и хората, с които работя. Така успяхме да постигнем тези резултати през годините. През няколко месеца правя равносметка на свършеното, поздравяваме се за успехите и чертаем следващите планове, спрямо текущата ситуация.
За близките месеци имаме заложен план с конкретен брой сделки, които трябва да реализираме. Освен изключителните имоти в София, които имаме удоволствието да са част от портфолиото на компанията, от скоро предлагаме активно и дестинацията Дубай, като много атрактивна за инвестиции в момента. Вярвам, че предстои активен период за нашия сегмент и ще успеем да реализираме много нови сделки, с които да се гордеем!