Познавам Галя и Венци отдавна. Още от времето, когато за техния изискан хотел mOdus се знаеше малко, но всеки, който го беше видял бързаше да препоръча. Те са от най-очарователния тип домакини - с рафиниран вкус към изкуство, дизайн, вино и храна, запалени пътешественици, обиколили света. Разговорите с тях са дълги и безкрайно интересни. Заедно сме в градината на mOdus, в края на май Варна е прекрасна, а в компанияата им всеки гост се чувства изключителен.
Връщам се в хотела ви и всеки път всичко изглежда същото, но по-добро. Сигурна съм,че всеки редовен посетител ще ви каже това. Как го постигате?
Венцислав Танчев: mOdus Варна живее вече своя 11 сезон. Амбицията ни е да изглежда толкова добре, колкото в деня, когато го открихме.
Галина Танчева: А това е точно толкова сложна задача, колкото и да го създадеш.
В: Всекидневно усилие. Фокусирани сме върху обслужването, защото знаем, че дизайнът, колкото и да е добър, може да се хареса на едни, на други не. Докато комфортът на гостите е определящ. Това е нашата посока. Когато преди три години достигнахме рейтинг 9.5, получихме награда от системата Booking.com. Бяхме първият български хотел в топ 250 от тогава 180 000 хотела в света. След като ни връчиха плакета, не мина и седмица и рейтингът на mOdus стана 9.6 и оттогава поддържаме това ниво. Хубаво е, че сме номер 1 за България и според другия сайт - TripAdvisor, в който хората споделят мненията си за нивото на туристическите услуги. Казвам това, за да направя мост към новите ни проекти, защото всичко, което сме постигнали дотук е огромно задължение.
Ще говорим специално за тях, но сега нека може ли да кажем новината?
Г: Започваме да строим mOdus в София и Пловдив. И двете локации, които сме избрали са много добри, на емблематични улици. Вероятно Пловдив ще изпревари София, вече сме на ниво проектиране. Разбираме, че очакванията към нас ще бъдат много високи.
Разбирам, че сте концентрирани върху още един проект, който изглежда различен от линията “Модус”?
В: Строим петзвезден ваканционен комплекс в Ахелой, разположен на площ от 47 дка. За българските мащаби това е сериозен парцел, на първа линия. Интересното в проекта е, че при възможност да постигнем 70 000 застроена площ, каквото е разрешението, ние застрояваме 40 000. Обикновено, българският инвеститор ще намери вратички в закона, за да построи минимум 80 000 и на финала ще постигне 85 000. Питат ни защо. Ние предвиждаме много по-малко стаи в тази площ, ще направим нещо различно от традиционния за българското Черноморие стандарт. Ще има около 400 големи стаи и богата хотелска инфраструктура - просторни общи части, фоайета. Освен основния ресторант ще има още четири A la Carte, много басейни: около 6.000кв. м водни площи.
Г: Това е уникален за страната ни проект, изключително амбициозен. Работим в посока да предоставим много места за забавление на цялото семейство. Но ще дадем и шанс на родителите да останат сами, докато някой се грижи за децата. Ние имаме три деца и знаем, че е важно да починеш от тях понякога. Предвидена е зона само за възрастни, където деца не се допускат. Ще използваме и максимално ефективно природните ресурси в района - лечебната поморийска кал за wellness центъра. Надяваме се да се разгърне добре върху 2500 кв.м.
В: Ще се радваме целият проект да бъде приет добре от българските туристи, не само от чуждестранните ни гости. Ще осигурим добри услуги, предвидили сме и конферетен център с 800 места. Работим с пълна сила, грубият строеж е завършен, надяваме се юни 2019 да открием първия сезон.
Г: Това, което за мен е интересно, че така, както mOdus беше уникален преди 10 години, така и новият ни проект е много различен като продукт за България.
Макар да сте марка в бизнеса с туристически услуги, как решихте, че трябва да направите точно такъв тип хотел - въпрос на проучване, на опит, на познаване на пазара?
В: Ще се радваме ако е успешен, но водещо за нас е да направим проект, с който ще можем да продължим да се идентифицираме. Нашата философия е много проста: искаме да създаваме неща, които ни носят удоволствие и които тук никой не прави. Фокусът е първо в удоволствието и сме убедени, че ако си сввършим работата добре, няма как да не последва и добрият финансов резултат, но не сме концентрирани там. Масовото мнение на българския хотелиер е, че заради туристите, които идват у нас, не си струва да се правят големи усилия, защото те няма да ги оценят. И може би са прави. Нашата позиция е съвсем обратната; когато предлагаме продуктът, който всички познават, няма как да привлечем друг тип гости. Не се правят достатъчно усилия и няма как да ме опровергаете: всеки си заслужава клиентите.
Г: Когато предлагаш услуга, тя се разпознава от този, който има нужда от нея. Другото, обаче, е риск. Защото прво правиш усилия, инвестираш и после разбираш дали си бил прав. За съжаление имиджът на България е такъв е от нас висок стандарт и качество не се очакват. Потъваш в блатото заради контекста, в който създаваш.
Така е, но при вас, в mOdus, вече десет години идват хора, които са различни от обичйните гости на Варна. Как става така?
В: В очите на нашите гости, а и в нашите това е един успешен проект. Но ако търсим максималния финансов резултат, както правят инвеститорите, вероятно не е толкова успешен. Ако аз разсъждавах така и бях направил тук апартаменти или просто един обикновен хотел, резултатът щеше да е по-добър. Това не е водещо за нас, благодарение на другите ни сфери на действие. С течение на годините аз все повече осъзнавам, че нямам нужда от много материални неща. Постепенно, вероятно това е и мъдростта на годините, преценихме, че нямаме нужда и от втори дом. Луксът да пътешестваш, което е голямата ни семейна страст, да прекарваш една четвърт от годината в чужбина, и едновременно с това да поддържаш голяма къща и апартамент, ни се стори неоправдан и нерентабилен.
Започвате бизнеса си с туристическата агенция Suntours, която има сериозна биография заради изключителното качество на услугите, които предлагате. Къде стои тя сега, сред всички големи проекти?
Стартирахме през 2000 година. Това, което ни дава простор да развиваме проектите си е линията Incoming - представляваме интересите на европейски туроператори и сключваме договори с хотели в България, обслужваме клиентите им тук, на място. Тази година очакваме около 100 000 туристи от 20 европейски страни. Преди десет години Галя започна да развива другата линия - Outgoing. Беше трудно да обясняваме на приятели как имаме туристическа агенция, пък те не могат да отидат в Майорка например.
Г: Започнахме с една малка стая в mOdus, искахме да обслужва нас и по-близки приятели - пътуващи хора. И досега ние поддържаме бутиков брой клиенти, но затова пък те са специални, изискват отношение и специални грижи.
В: Наблюдавам пазара и съвсем категорично мога да кажа, че услугата, която екипът на Галя предоставя е наистина tailor made. Те отдавна са преминали отвъд пътуването и настаняването, предлагат консиерж услуги, билети за концерти, за опера, за големи спортни събития, на разположение са 24 часа. По света това струва много.
Кажете ни коя е вашата дестинация за 2018?
Г: Аз вече не обръщам внимание на клишираните места. Колко различни палми, колко залеза може да види човек за една година? Търся нови и неочаквани места.
В: Ние миналата година открихме Бутан. Бяхме силно впечатлени... Добавям още Исландия, Монголия, Казахстан и Тасмания.
Г: Когато имаш туристическа агенция и искаш да правиш всичко както трябва, получаваш изключително много информация. Ние сме обиколили почти всички континенти, някой по няколко пъти, в един момент спираш да се интересуваш от менстрийма. Търсим не толкова лукс, той се преосмисля, колкото интересни места, история, култура, традиции. За мен луксът вече е комбинация от три условия: малко туристи, големи пространства и много персонал.