Да продаваш луксозни имоти е истинско изкуство. Било то къща или апартамент, всяко жилище си има своята особеност и характер, а всеки подход към клиента е индивидуален и персонализиран спрямо неговите желания и нужди. Сделката не се ограничава до това просто да предадеш ключа на новия собственик. В Unique Estates обичаме да казваме, че не продаваме имоти – ние продаваме домове. Защото домът е там, където започва всичко!
Във високия сегмент пазарът на недвижими имоти е различен. За реализирането на имота се минава през няколко етапа, а понякога процесът е по-дълъг. Луксозните апартаменти представляват по-малка част от общия броя на предлаганите обяви в съответен район. Повечето от тях се намират в престижни квартали, сгради ново строителство, затворени комплекси или кооперации с денонощен контрол на ключова локация. Освен по архитектурата, фасадата и общите части на сградата, ще познаете луксозния дом по дизайна в интериора, обзавеждането, качеството на използваните материали. Високите тавани, функционалното разпределение и панорамните гледки към града и планината, също допринасят за цялостното усещане за лукс. Не на последно място, важно е самото пространство и историята зад него – начинът, по който брокерът го представя, чувствата, които събужда в купувача, и как той намира потенциални ползи при евентуалното си живеене в апартамента.
Във всяка форма на търговия и продажби има майсторски методи, с които експертите са запознати много добре. Доказаните професионалисти с дългогодишен опит обаче знаят някои тънкости от предизвикателствата в бизнеса, с които могат да гарантират реализиране на сделка при най-добрите условия и за най-кратко време. Консултантите на Unique Estates ви представят пет основни съвета, които да вземете предвид, когато продавате жилището си.
Луксозният и изискан апартамент предполага също толкова изискани клиенти. Днешните купувачи са много добре информирани относно динамиката на пазара, знаят как да се снабдяват с информация и къде да търсят най-добрите оферти. Те са наясно със своите критерии и рядко правят компромиси в качеството, цената, или липса на нещо важно за тях. Препоръчваме ви да се ориентирате какъв е типът купувач на вашия имот и какъв е неговият профил. Дали апартаментът е подходящ за човек, който ще живее сам, защото обича уединението, тишината и пространството. Дали локацията на имота е удобна за семейства с деца. Дали на жилището биха се радвали млади и амбициозни хора, които ще се чувстват комфортно в него, защото отговаря на техния стил и начин на живот. Помислете за целевата група и къде да я откриете. Когато продавате апартамента си, наблегнете на това защо именно той е идеалният избор на купувача – какви предимства има пред останалите предложения на пазара, какви ползи предоставя, какви проблеми решава на бъдещия собственик. Опознайте го, влезте в неговите обувки, разберете личната му история. Когато достигнете до сърцето на даден човек, много по-лесно е той да ви се довери, да ви приеме като истински професионалист и да е склонен да завърши сделката с покупка.
Продажбата на имот може да се случи със и без посредник в лицето на агент на недвижими имоти. Все пак ви съветваме да се доверите на агенция, ако искате да постигнете удовлетворяващи резултати за минимален срок и с най-изгодна печалба. Направете проучване на агенциите на пазара като се информирате за историята на компанията, нейните награди и постижения, членства в организации, участия в международни форуми, симпозиуми, конференции, събития и други. Това ще ви даде поглед върху позиционирането на компанията, нейното реноме сред останалите и прозрачността на услугите, които предлага. Агенция като Unique Estates е специализирана конкретно в луксозните имоти и има утвърдено име в България вече повече от 17 години. За прогреса и развитието на компанията можете да научите от съвременните процеси, които внедрява, разширението на портфолиото от имоти и услуги, разрастването на екипа и модернизиране на управленските методи и технологии. За избора на вашия личен брокер може да съдите по преминатите курсове и обучения в областта, доброто познаване на пазара, уменията за водене на преговори, търговски нюх, навременна и постоянна комуникация, съчетана с любезно и професионално отношение.
Първото впечатление и добрата презентация са решаващи както на живо, така и онлайн. Заложете на качество и количество и наемете фотограф, който с професионална техника и осветление да направи впечатляващи снимки на вашия апартамент. Спрямо изложението на имота, изберете подходящ часови диапазон от деня, през който жилището да е максимално светло и огряно от слънцето, но така че снимките да не „прегарят“. Ако искате да създадете по-романтично усещане или имате просторна веранда, върху която искате да акцентирате – може да изберете да заснемете кадри по залез или на лунна светлина. Направете снимки от всички ъгли, за да може бъдещият купувач да си представи отлично кое къде се намира. Задължително допълнете със скица с квадратура на отделните помещения, за да се добие още по-добра представа. С помощта на нови способи и приложения, можете да направите 360-градусова виртуална разходка из имота, като по този начин потребителят може да премества с курсора и обиколи целия апартамент надлъж и нашир. Видеото също е силно препоръчително, като на него може да вкарате човешка фигура, за да се получи още по-ефектно и да докосне зрителят. Актьорът в кадър може да открехва завесите сутрин, да включва кафе машината, да се разхожда до канапето или да се любува на гледката към града. Човешкият елемент създава връзка и е добър подход при презентиране.
Определянето на правилната цена е едно от най-трудните неща при продажбата. Логично е да искате да вземете максимума и да спечелите възможно най-много от сделката. Ако поставите твърде висока цена, рискувате имотът да остане дълго непродаваем, а по този начин се застоява и изхабява на пазара. Ако твърде много занижите цената в стремежа си да продадете бързо, в крайна сметка има шанс да получите много по-малко за имота си, отколкото той реално струва. Тук на помощ отново идва брокерът на недвижими имоти. Той познава динамиката на пазара, темповете на търсене и предлагане, различните видове продавачи и купувачи, характеристиката на района, особености на жилището, тенденции и статистики. Агентът може да направи обективна и реална преценка, с която да ви консултира за реалната стойност на апартамента. Чрез търговски подходи може да лавира с цената, като в определен момент я намали, за да я направи атрактивна, както и да предложи на правилните хора, които знае с какъв бюджет разполагат и колко могат да преговарят.
В 21 век сме свидетели на неизчерпаеми източници на информация, нововъведения в технологии и приложения ежедневно и хиляди възможности за реклама. Проучванията показват, че все повече хора избират новите си домове спонтанно докато сърфират, защото буквално се влюбват в тях от пръв поглед, отколкото от целенасочено търсене на имот с часове. Освен в традиционните имотни портали и публикуване на обявата в сайта на агенцията за недвижими имоти, изберете няколко социални мрежи, чрез които ще достигнете до още по-широка аудитория. Помислете върху типа на съдържанието и тона на комуникацията – дали ще спазвате строг корпоративен тон или ще заложите на хумористичен или вдъхновяващ подход. Каква ще бъде презентацията ви – кратко видео, което да предизвика интерес, за да ви се обадят или дълго видео, предоставящо с детайли необходимата информация; дали само ще загатнете с няколко снимки на детайли от обзавеждането, или ще разкажете цялата история на жилището – изборът в ваш! Социалните мрежи са силен маркетингов инструмент, в който си струва да инвестирате, за да продадете вашия луксозен апартамент.