Пандемията генерира значителни промени в живота на хората по цял свят. През 2021 г. продължава моделът на „новото нормално“, който в голяма степен преобърна бита ни. Тенденциите в начина на живот през 2021 г. отразяват повишената информираност на обществото и поставянето на здравето и грижата за околните на челно място в нашите приоритети. Ето и най -популярните лайфстайл трендове, които определят годината досега:
Устойчивост
През последните няколко години се наблюдава повишаване на осведомеността за околната среда и необходимостта от по-устойчив начин на живот. Това е тенденция, която се очертава трайно да промени съзнанието и бита ни. Тя се свързва с изборите, които правим относно начина, по който се храним и консумираме като цяло. Хората преминават все повече към храна и продукти с растителен произход и заменят “бързата” мода с по-дълготрайни инвестиции в облекло. Когато става въпрос за пазаруване на хранителни стоки и предмети за бита, потребителите през 2021 г. показват склонност към повече продукти с локален произход.
Природни средства за защита
Естествените средства за лечение са се използвали много преди възникването на съвременната медицина, такава, каквато я познаваме днес. През последните години обаче се наблюдава тенденцията все повече хора да ги предпочитат, в стремежа си да живеят по-балансирано и природосъобразно. В тях влизат лечението с билки, етерични масла, рейки, звукотерапия и др.
Самообразование
Пандемията промени начина, по който хората живеят, принуждавайки ги да забавят темпото и да прекарват повече време у дома си. Това доведе до промяна в навиците и ежедневието ни. В резултат, една от тенденциите, които бележат промените в начина на живот през 2021 г. е самообразованието. През последната година броят на хората, които се самообучават чрез онлайн курсове и уроци е нараснал значително.
Минимализъм
Стремежът към по-устойчив и природосъобразен начин на живот доведе до следващата лайфстайл тенденция за 2021 г. – минимализмът. Хората прекарват все повече време у дома си. Нужен им е повече простор и спокойствие, с което излишните вещи в пространството, което обитават се превръщат в тежест. През 2021 г. много потребители започнаха да обсъждат необходимостта от внимателно пазаруване. Това включва фокусиране върху мотивацията за покупка, а не само върху желанието за притежание на обекта. Все повече хора ограничават пазаруването си до продукти, които са наистина необходими или добавят стойност за живота им.
В подкрепа на малкия бизнес
Пандемията се отрази благоприятно на малкия бизнес и независимите брандове и производители. През 2021 г. потребителите търсят повече местни малки компании, от които да пазаруват. Тази тенденция е подкрепена и от стремежа за по-устойчив начин на живот, тъй като пазаруването на местно ниво има по-слабо въздействие върху околната среда. В подкрепа на по-малки, независими марки са предимно хора от по-младите поколения - т. нар. Gen Z и Millennials. Тази тенденция бе активизирана благодарение на социалните медии и платформите за електронна търговия и се очаква да регистрира ръст и занапред.