В настоящата ситуация всички ние сме станали проактивни и не спираме да надграждаме знанията и уменията си. Откриваме нови технологични решения, изпробваме различни методи, с които да се справим и бизнесът не спира. Независимо дали присъствено или онлайн, има няколко основни правила при провеждането на успешна бизнес среща. Вижте кои са те:
1. Определете подходящ час за всички участници в дискусията. Сутринта е възможно да има закъснения, в обедните часове хората лесно се разсейват, а следобед вече мислят за почивка. Изберете време, в което всички ще са концентрирани и продуктивни и не закъснявайте.
2. Направете план за протичането на срещата. Разпределете правилно времето, така че да не се налага да бързате, но и да не проточвате прекалено дълго.
3. Не прекъсвайте говорещия, защото може да го отклоните от мисълта му и да пропусне да сподели важни неща. Запишете си въпросите и не се срамувайте да ги зададете след като приключи.
4. Водете си записки през цялото време. Подчертайте значими акценти, детайли, нови предложения, креативни идеи, стратегии и цели.
5. Подгответе се преди срещата. Дефинирайте конкретни задачи по поставената тема и не се отклонявайте от нея.
6. Бъдете спокойни и говорете бавно и отчетливо. Покажете, че сте уверени и разбирате от професията си.
7. Когато срещнете противоречие, се аргументирайте обективно. Опитайте се да погледнете и странична позиция и помислете дали не пропускате нещо.
8. Не бъдете с прекалено приповдигнато настроение, нито прекалено сериозни и строги. Хората трябва да усещат, че могат да Ви имат доверие. Не бъдете равнодушни и използвайте подходяща интонация.
9. Дори ако провеждате срещата чрез онлайн платформа и се намирате в дома си, облечете подходящи дрехи. Желателно е да изберете бизнес облекло, да избягвате всякакъв страничен шум и да изберете добър фон.
10. Ако срещата е прекалено дълга, осигурете си кратка почивка за кафе и за избистряне на ума. След това продължете със свежи идеи.