23/03/2020 Лидия Манолова Галерия

Хаштаг #interiordesign

Социалната медия Instagram беше създадена точно преди 9 години. Оттогава ни даде много неща, но най-вече – инфлуенсъри: хората, които помагат на компании и брандове да ни продават всичко. Включително вдъхновение за дома.

Сутрин, докато пием първото си кафе – за настроение. В свободните минути по време на работа – за информация. По време на среща с приятели - за да споделим видяното. Вечер, преди да заспим – за още нещо интересно. Инстаграм е мястото, където влизаме уж за малко, за доза вдъхновение и, разбира се, освен мода, храна, козметика, пътешествия - търсим дома, за който винаги сме мечтали.  На сцената излизат интериори, цветови палитри, муудборди, декорации и съвети за всичко, което може би един ден ще направим в собствения си дом. Прозренията и опита на хората, които следваме – инфлуенсърите, често заместват необходимостта от професионален декоратор или дизайнер. Съветите им са приложими, лесни за изпълнение, ясно описани, магазините и брандовете са тагнати. Инфлуенсърите са интерактивни, отговарят на въпросите ни веднага, поддържат огнището на своята страница 24 часа в денонощието. Но нека не се заблуждаваме – дори да живеем във време, в което всеки може да превърне дома си (или част от него) в сцена за медийна изява, да бъдеш инфлуенсър изисква много повече от това да декорираш маса или да пребоядисаш стена. Много повече от снимане, писане и публикуване. Колкото и да изглеждаме лесни за манипулация и подвластни на маркетинга, ние, последователите (followers), имаме едно доста трудно условие за своя постоянен интерес – автентичност.

За разлика от модата, козметиката, пътешествията, където макроинфлуенсърите (тези със стотици хиляди и милиони последователи) най-често са световноизвестни имена и не се нуждаят от представяне, интериорният дизайн в социалните мрежи все пак остава място за професионалисти. Или за хора, доказващи всеки ден своя интерес към темата, готови да споделят успехите и неуспехите си. Дали пребоядисват вратите на кухненските шкафове, сменят завесите или слагат тапети, или търсят перфектния стол в e-bay, те превръщат това в интригуващ разказ, който един ден може да ни бъде от полза. Различни като националност, стил, характер, инфлуенсърите всъщност са една от широко отворените врати към свят, в който можем винаги да влезем и да останем толкова, колкото е голямо любопитството ни. Въпросът е как да определим кои са те? Кой заслужава времето (а и парите ни)? И ако за брандовете, с които работят, броят на последователите им е от огромно значение, за нас е важно само да им вярваме. Ето на кого и защо повярвахме ние.

Michelle Ogundehine @michelleogundehine

Ако интересът ви към интериорния дизайн стига по-далече от декорацията и за вас е интересно да разберете как цветовете и предметите, които избираме за дома си всъщност отразяват по-дълбоки процеси в обществото - Мишел Огъндехин е човекът, който заслужава #follow. Инфлуенсър далеч преди ерата на Инстаграм – като главен редактор нa Elle Decoration UK в продължение на 13 години (до 2017-та), тя превръща името си в популярен бранд за т.нар. wellbeing – благоденствието, свързано с дома. Хаштагът #happyinside, който използва в инстаграм, показва стремежа й да обхваща целия спектър на усещания, които поражда домът. Днес тя е инфлуенсър с 50 000 последователи, голяма част от които реагират моментално на всекидневните й публикации – предимно комбинации от цветове (moodboards). Заедно с това Мишел е телевизионна водеща, криейтив консултант, журналист и дизайн критик. Известна с отказа си да публикува собствения си дом в списания за интериори, тя внимателно селектира кадрите, които снима и подрежда сама – детайли от стени, текстил, аксесоари, изразяващи философията й за дома като интимно пространство.  Един от най-ценните й съвети: „Можете да направите всичко, което искате в дома си, стига да обмислите и съчетаете цветовете и материалите във всички зони. Не повече от два материала – мрамор и месинг например, в различна концентрация, но само те в целия интериор. Ако харесвате животински принтове и неон – защо не, просто го направете във всички стаи по различен начин. И се уверете, че тази експлозия ви кара да се чувствате по начина, по който искате! Отделете време за мислене, преди да действате.“ #follow за размисъл

@kellywearstler

Кели Уарстлър е не просто дизайнер на блестящи хотели, резиденции и частни интериори. На 51 години, с вид на модел, с две деца и няколко луксозни книги, присъстващи върху всяка уважаваща себе си ниска маса в САЩ, Кели превръща вродения си талант да създава неподражаеми пространства в бизнес за милиони. Макар че Инстаграм сигурно е съвсем малка част от него, тя отделя значително внимание на своя профил.  695 000 последователи със затаен дъх очакват поредната публикация на Кели с нейна снимка – независимо дали ще бъде пилатес в обедната почивка, неделен следобед на дивана в собствения й дом, или с работническа каска на обекта. Текстовете й са духовити, интересни и написани с уважение към аудиторията. Заради уникалния й подход в интериорните проекти списание Vogue Living я нарича „дизайн феномен“. Размах на въображението, артистизъм, интелигентен подход към лукса, емоционалност, креативност и лична харизма са в основата на огромния й успех. Кели Уарстлър не се притеснява да рекламира всичко, което харесва – от винтидж находки и творби на съвременни артисти до обувките на Manolo Blahnik и очилата, с които е фотографирана. Сигурно затова сред последователите й са големи имена в съвременния дизайн като Винченцо де Котиис. #follow за разкош

@septemberedit

Каролин Бирк Бареншър е финото присъствие зад блога и Инстаграм профила @septemberedit. Датчанката, влюбена в Копенхаген и всичко  скандинавско, създава внимателно курирано съдържание за брандове със минималистично ДНК. Нейните 34 000 последователи харесват непринудените й публикации на снимки от собствения й дом и елегантните колаборации с различни компании. Монохромни, светли, спокойни, те са истински оазис сред шума на социалните мрежи. В интервютата си Каролин признава, че домът й не изглежда като на снимките – с едно дете и в очакване на близнаци това би било трудно постижимо. „Разчиствам и стилизирам преди всяка снимка, казва тя. Като във всеки дом и у нас има неща, които последователите ми не биха искали да виждат. Повече детайли показвам в story.” Тя определя стила си като „мек минимализъм със скулптурни форми“, а хаштагът й го изразява напълно:  #theperfectsimple. #follow за релакс на сетивата

@mad_about_the_house

Kate Watson Smyth

Кейт Уотсън Смайт е журналист, писател, блогър с десетки награди и признания за работата си по темата за дома, а mad_about_the_house e част от нейното поле за изява. Уебсайт с блог и Инстаграм, посветени на всеки детайл, свързан с интериора – Кейт пише за нещата, които знае и са основани на собствения й опит. 203 000 последователи й се доверяват заради нейната искреност, естественост на снимките, споделянето на неуспехите и полезните съвети. Кейт живее във викторианска къща в северен Лондон, чийто ремонт всъщност дава началото (и името) на нейния многократно награждаван уебсайт. Бивш репортер във вестник, тя е експанзивна, пряма и динамична. Определя стила си като „градски шик“ – харесва съчетанията на антикварни столове, тапицирани в кадифе, на фона на тъмносива стена и метални акценти. Според Кейт дизайнът на тоалетните в добрите ресторанти е най-вдъхновяващото нещо: „те използват често смели десени и чудесни плочки, за да направят впечатляващо малкото пространство.“ Философията си в декорацията изразява така: „нещо ново, нещо старо, нещо черно и нещо златно.“ #follow за свежи идеи

Top