От черно лате с активен въглен, до лунно мляко по Аюрведична рецепта, храните, които заливат Instagram профилите на инфлуенсърите напоследък все повече напомнят за повишения култ към здравословното хранене днес.
Ето какви са официалните прогнози на Whole Foods за тенденциите при храните и напитките през следващата година. Сладолед от авокадо и масло от морски водорасли са само част от нещата, които трябва да очакваме на пазара през 2019.
Тихоокеански вкусове
Продуктите, които ще регистрират още по-голям интерес сред потребителите идват от Азия, Океания и западните брегове на Северна и Южна Америка. Това са сочни, цветни плодове, включително гуава, драконов плод и маракуя, които ще изместят плодовете годжи бери.
Заместителите на месото и захарта също са във възход, благодарение на нарастването на търсенето на хлебното дърво (jackfruit), което често се използва като заместител на свинското месо. Докато luo han guo – сладък на вкус плод - сега се използва като естествен подсладител.
Пробиотиците
Както вече писахме в нашия брой, посветен на хубавата храна, пробиотиците заемат изключително важно място в режима на здравословното хранене.
Уелнес фокусните марки започват да добавят пробиотични съставки към всекидневните дози мюсли, ядки или супи. Според наблюденията на Whole Foods, компаниите, които произвеждат здравословни храни напоследък обръщат особено внимание на пробиотиците в храненето.
Коноп
Конопеното масло е известно с антиоксидантния си и разкрасителен ефект върху кожата, както и със способността си да намали симптомите на безпокойство. Така че не е изненада, че хранителната индустрия ще отрази повишеното му търсене като предложи повече продукти, съдържащи тази съставка.
Сладолед без вина
От веганските до нискокалоричните варианти, сладоледът винаги е стоял на важно място в менюто на онези, които се придържат към здравословното хранене. Нискокалоричните ледени удоволствия са станали още по-популярни през изминалата година, затова, за 2019 хранителна промишленост планира да разработи варианти на сладолед с авокадо, хумус и тахан.
Растителни храни
Появи се ново движение – „флекситарианизъм“, което определя храненето на вегетарианците, които понякога включват в менюто си месо или риба. Това доведе до нарастване на популярността на храните от растителен произход и броя на хората, които обръщат гръб на месото.
Относно тенденциите - различни видове гъби и зеленчуци ще се предлагат под формата на чипсове и други варианти на вкусни закуски.
Вкусове, вдъхновени от океана
Продуктите от морски водорасли са увеличили своята популярност през последните години, но това е само началото, съобщават от Whole Foods. Според компанията, на пазара се очакват още много нови продукти, вдъхновени от океана, като масло от морски водорасли, нудъли от келп, заместители на риба тон от растителен произход със синьо-зелени водорасли и чипс от сьомга с омега 3.
Добрите мазнини
Диетите с високо съдържание на мазнини и ниско съдържание на въглехидрати са особено препоръчвани от фитнес инфлуенсърите днес. Популярност набират режими на хранене като Keto и Paleo. Лате с цвекло, мача и куркума ще са хит сред здравословните напитки през 2019.
Във връзка с тенденцията, от Whole Foods прогнозират, че потребителите ще са готови да приемат всичко, от шоколадови бонбони, пълни с кокосово масло, до веганско кафе, в опит да приемат повече здравословни мазнини.
Snacks time
Сред прогнозите на Whole Foods е също и нарастващото значение, което хората отдават на добрата закуска, както и желанието им да си носят храна под формата на "преносими закуски". Това ще включва малки хапки от прошуто и моцарела, както и варианти на традиционния сандвич със сирене.
Хората ще се връщат към забравени от детството рецепти, но този път, лакомствата ще бъдат приготвени с органични продукти, без глутен и с по-здравословни варианти на бялата захар.
Екологична опаковка
Не само това, което ще ядем през следващата година ще се промени. Нашите пазарни навици също ще еволюират според прогнозите. Още през 2015 г. правителството на Обединеното кралство въвежда закон, изискващ големите магазини в Англия да таксуват клиентите за всички торби за еднократна употреба. Търговците на дребно започват да забраняват сламките в опит да насърчат екологичните навици за пазаруване. Приети са планове за забрана на разпространението и продажбата на пластмасови сламки, бъркалки за напитки и клечки за уши до 2019 г.
От Whole Foods прогнозират, че ще има още по-голям акцент върху повторното използване на торбичките през следващата година. Докато все повече магазини призовават потребителите да си носят своя собствена торба за продуктите, се появяват и други, които въвеждат опаковки за храни, изработени от пчелен восък.