Мартина Мондадори е родена на 15 май 1981 г. в Милано, в семейството на прочутия издател и колекционер Леонардо Мондадори. Завършва местния университет със специалност философия и древни култури. През 2006 г. основава своя маркетинг компания, наречена Memoria, която работи активно в областта на литературата, изкуството и дизайна. Девет години по-късно стартира издаването на лайфстайл и дизайн списание, наречено Cabana, което е с колекционерска стойност и се продава само в концептуални магазини по целия свят. Онлайн магазинът към списанието работи с изключително прецизна и фина селекция на Мартина и екипа на изданието, с попадения от областта на интериорния дизайн, произведения на изкуството, мода и аксесоари.
Първородната дъщеря на издателя Леонардо Мондадори - Мартина, наследява финото ДНК на фамилията Мондадори, завещана от дядо й Арнолдо, който основава едно от най-престижните италиански издателства „Мондадори“. Рафинирани естети, колекционери на изкуство, щедри почитатели на интериорния дизайн и архитектурата, семейство Мондадори изпълват с аристократизъм значението на думата меценатство. Когато е още дете, малката Мартина придружава баща си по време на многобройните му пътувания за попълване на семейната колекция с шедьоври на изкуството. Оттогава възпитава у себе си, а после и у децата си добрия вкус по отношение на изкуство, литература и дизайн, който щедро споделя с почитателите на списание Cabana. Досегашните седем броя на луксозното издание са с колекционерска стойност, а три от броевете са издадени в творческо партньорство с модните дизайнери Алесандро Микеле (артистичен директор на Gucci), Ралф Лорън и Кристофър Бейли (доскорошен артистичен директор на Burberry). „Не съм почитател на строгия ред, обичам творческия хаос. Такъв е домът ми, такова е списанието, подобен е и животът ми. Микс от находки, открития, попадения, срещи, вдъхновения, в които няма ред, а следване на ритъма на живота!“
През 2005 г. Мартина Мондадори добави към името си и фамилията на съпруга си Питър Сартого - италиански финансист, син на италианския архитект Пиеро Сартого). Семейството обитава прекрасна къща в Лондон. Домът им бе представен на страниците на списание AD с визитка „един от най-шикозните и изпълнени с изкуство и дизайн домове в сърцето на Лондон“. Мартина наследява някои от най-ценните притежания на колекцията от картини и скулптури на баща си, както и спомените за многобройните легенди, гостували в дома им. Една от тях - вдовицата на американския президент Джон Кенеди - Жаклин, и до днес остава за нея синоним на класа, елегантност и благородство. Другото й вдъхновение в посока стил и излъчване е нейната майка Паола, която продължава да живее в семейния дом в Милано, изграден по проект на близкия приятел на семейството Ренцо Монджардино.
Откъде е този интерес към дизайна?
Винаги съм била много визуален човек. Още в класическия лицей, който завърших в Милано, където учих гръцки и латински език, развих тази страст към естетиката. Баща ми, който почина през 2002 г., бе прочут колекционер и пътуваше много. Мисля, че съм наследила неговия еклектизъм. А другото голямо влияние в естетиката и живота ми е моята майка Паола - една от най-близките приятелки на архитектурната легенда Ренцо Монджардино, по чийто проект е изградена къщата, в която израснах. Всъщност Ренцо и неговата визуална култура са до голяма степен вдъхновението и причината да започна да издавам списание Cabana.
Когато издавате първия брой на списанието, вече сте горд собственик на успешен бизнес с артистична агенция в Милано и издател на модно списание, наречено Anew. Защо стартирахте Cabana?
Това беше като свързване на точки в пространството - един много естествен процес. Преди години, когато бях в Лондон за едно от изданията на изложението за изкуство Frieze Masters, осъзнах, че всяко произведение на класическото изкуство се базира върху усещането за красота и
качество на автора. За жалост не мога да кажа същото за съвременното изкуство, което често поне за мен има много шокираща стойност. Говорехме си за това с арт директора на списание Anew - Кристоф Рудъл, докато разглеждахме една от най-красивите изложби, които съм виждала във фондацията „Палацо Граси“ във Венеция - тази на Рудолф Стингел, в която всичко е вдъхновено от древните килими. Стигнахме до извода, че изкуството на древните майстори вдъхновява с пълна сила. Може би една от причините да прекъснем тази връзка е всичко, което се случи след 11 септември, последвалата икономическа криза и разпадът на ценностите, когато се отвори една дупка, в която влезе изчистеният и студен дизайн. Исках да попълня тази празнина и създадохме списание Cabana - за ценителите на традиционното класическо изкуство и дизайнерските предмети.
Може ли да се каже, че Cabana е отговор на вашата носталгия към класическото изкуство?
Да кажем не на носталгията, но на романтизма. Ето, нека вземем за пример един от последните феномени в областта на модата - възраждането на Gucci заради вдъхновението на артистичния му директор Алесандро Микеле. Това се случва и с Cabana. Може би е наистина носталгия към традиционно красивите неща или по-скоро бих го определила като способността на човека, който има нужда и усет към красивото, да погледне на старите майстори и традиции през призмата на съвременността. която всичко е вдъхновено от древните килими. Стигнахме до извода, че изкуството на древните майстори вдъхновява с пълна сила. Може би една от причините да прекъснем тази връзка е всичко, което се случи след 11 септември, последва лата икономическа криза и разпадът на ценностите, когато се отвори една дупка, в която влезе изчистеният и студен дизайн. Исках да попълня тази празнина и създадохме списание Cabana - за ценителите на традиционното класическо изкуство и дизайнерските предмети.
Може ли да се каже, че Cabana е отговор на вашата носталгия към класическото изкуство?
Да кажем не на носталгията, но на романтизма. Ето, нека вземем за пример един от последните феномени в областта на модата - възраждането на Gucci заради вдъхновението на артистичния му директор Алесандро Микеле. Това се случва и с Cabana. Може би е наистина носталгия към традиционно красивите неща или по-скоро бих го определила като способ ността на човека, който има нужда и усет към красивото, да погледне на старите майстори и традиции през призмата на съвременността.
Домът е...
Където се чувствам уютно. Засега - Лондон.
Това, което обичам, е...
Семейството си, нашето гнездо. Голяма част от живота ни се случва в кухнята, където е душата и сърцето на къщата.
Любим детски спомен...
Коледа с татко.
Милано, Лондон и Ню Йорк с по една дума...
Милано - удобство, Лондон - традиция, Ню Йорк - енергия.
Подаръците, които избирам за приятелите и семейството...
Тази година това са ароматите. Интересните и запомнящи се аромати. Любими са ми ароматите на Frеdеric Malle.
Написах книга за Ренцо Монджардино, защото...
Той е вдъхновението за раждането на Cabana. Израснах в къща, изградена по негов проект, в която красотата се чувстваше у дома си.
Какво прави неговите интериори толкова специални?
Хармонията между богат интериор и разказана история. Перфектният директор на оркестър е Ренцо и симфониите, които създава, галят всички сетива.
Моята любима стая, създадена от Ренцо, е...
Дневната стая в дома на майка ми, кафенето в хотел Carlyle, Ню Йорк.
Фразата у дома значи…
Италия.