Луксозните марки навлизат в недвижимите имоти, като внасят своя стил в първокласните жилища по целия свят.
от Лиза Клейн/Lisa Klein
Всеки детайл в интериора е подбран според високите стандарти на любимата марка, включително облицовките на стените и мебелите. Да обитаваш такава резиденция е като да си на хотел 24/7. Това е бъдещето на марковите недвижими имоти.
„Мисля, че на пазара има нужда от нещо ново и свежо – казва Микеле Гали, главен изпълнителен директор на The One Atelier, италианска компания, движеща проекти за маркови имоти. – В тази връзка все повече се търсят продуктите за интериор на лайфстайл брандове.“ Началото е поставено от елитни хотелиери, решили да добавят и жилищна част към своите хотели. Ritz-Carlton, Mandarin Oriental и St. Regis от години предоставят запазената марка на своето обслужване на постоянните си обитатели. Сега луксозните марки влизат в играта, като предлагат своите продукти за дома в стила на конкретния моден дизайнер, бижутер или автомобилен производител. Имотите, обзаведени с лайфстайл марки, които вече са трайна тенденция в Близкия изток, стават все по-актуални и в останалата част на света.
One Atelier е завършило два такива проекта: Büyükyali, обзаведен от Fendi Casa, в Истанбул, Турция, и Szervita Square, обзаведен от Bentley Home, в Будапеща, Унгария. В Съединените щати все повече стават резиденциите, чиито интериори са изпълнени с лайфстайл марки, особено в Маями, където се намират Porsche Design Tower, Residences by Armani/Casa, Missoni Baia condos и Fendi Château Residences.
Карлос Родригес, управляващ директор на Sierra Blanca Estates в Испания, вдъхновен от интереса около марковите проекти в Маями, започва съвместна работа с The One Atelier по създаване на първия подобен имот в Испания - – Epic Marbella. На цени от 2,5 до 7 млн. евро, всеки от апартаментите е обзаведени с Fendi Casa и предлага услугите и сигурността на луксозен хотел. „Времената са изключително благоприятни за Коста дел Сол, където пазарът е много силен, а ние наистина се открояваме на него с това, че имаме първия марков проект“, коментира г-н Родригес.
„Вкарването на луксозна марка в интериора успява да създаде добра позиция на пазара в почти всяка точка на света. Това е така нареченият фактор „уау“.
Наред с обичайната за района смесица от испански, северноевропейски и руски купувачи, както и такива от Близкия изток, г-н Родригес смята, че Fendi Casa е привлякла към Марбея вниманието на нови клиенти от САЩ, Южна Америка и Азия. Факторът „уау“ успя да продаде 60% от 56-те жилища, като до завършването и предаването им остава около година. „Очевидно е, че разработването на маркови проекти е начин да се увеличи стойността на имота. Марката е знак за качество, знак за ексклузивно местоположение, знак, че услугите ще бъдат „петзвездни“.
През изминалата година Sierra Blanca Estates успява да продаде онлайн голяма част от жилищата в Epic Marbella, обзаведени от Fendi Casa. Независимо кой точно е на луксозния етикет, г-н Родригес твърди, че „той кара купувача да се чувства сигурен, защото очевидно марката има огромен опит зад гърба си в сфери като модата, автомобилната индустрия и други. Тези марки биха свързали имената си само с неща, които са наистина качествени“. Известните брандове създават ефекта на „трофейния имот“, твърдят г-н Родригес и г-н Гали. Купувачите могат да свържат марката на своя дом с личността си по същия начин, по който биха носили Chanel или биха карали Porsche. Но не е само това. Качеството и висотата на услугите открояват тези имоти.
В Epic Marbella, обзаведен от Fendi Casa, допълнителните екстри включват фитнес зала, спа, 25-метров плувен басейн, детски клуб и портиер. „Целта ни беше да създадем същите условия за живот, каквито бихте имали, ако живеехте в хотел – цялостно обслужване на клиентите“, казва г-н Родригес. Още по-хубаво е, че „всички зони са напълно обзаведени от Fendi Casa“.
„Мислехме коя марка би било подходящо да свържем с Fendi Casa и естественият отговор беше тази на Карл Лагерфелд, който в продължение на 30 години е водещ дизайнер на Fendi.“
The One Atelier не избира случайно марката, а внимателно я съобразява с местоположението и целевите купувачи. „Когато обсъждаме с клиент коя марка бихме могли да използваме, търсим отговор на въпроса кои са най-известните марки в района, от който идват купувачите – обяснява г-н Гали. – Най-важното е да изберем бранд, в който клиентът ни има доверие.“
Разказването на история е важна част от същността на всеки луксозен бранд и нещо, което внася специфичен блясък в марковите резиденции.
„Преценихме, че Fendi Casa притежава търсените от нас ценности и ги съчетава с неподвластен на времето лукс – заявява г-н Родригес. – One Atelier беше инструментът, от който се нуждаехме, за да пренесем тази марка в Марбея.“ One Atelier изследва същността на бранда и открива начини за пренасяне на отличителните му характеристики в архитектурата и в интериора. Цветовете, формите и материалите трябва да предизвикват същото настроение, каквото предизвикват дизайните на марката. В крайна сметка всеки детайл – от мебелите до облицовката на стените, от подовата настилка до озеленяването – е изграден в духа на бранда. В Epic Marbella са използвани много естествени материали, сред които и травертин. „Сградата, в която се помещава Fendi – Palazzo della Civiltà Italiana, е облицована с травертин“, изтъква г-н Гали. „Това е нещо много отличително за Fendi и за Рим.“
Бъдещето на марковите имоти изглежда наистина обещаващо. Макар че The One Atelier пази в тайна с кои други марки работи, компанията разкрива, че има няколко проекта в Португалия, Русия, Саудитска Арабия, Китай, Тайланд и Мексико. Наскоро обяви и друг престижен испански проект със Sierra Blanca Estates: Karl Lagerfeld Villas, Marbella – бутиков комплекс от къщи, вдъхновен от легендарния моден дизайнер Карл Лагерфелд.
„Мислехме коя марка би било подходящо да свържем с Fendi Casa и естественият отговор беше тази на Карл Лагерфелд, който в продължение на 30 години е водещ дизайнер на Fendi.“
„Връзката между Карл Лагерфелд и Fendi винаги е била изключително силна, той беше емблематична личност и забележителен творец и тяхната съвместна история си струва да се разкаже“, споделя г-н Гали. „Наистина искаме да предизвикаме промяна в Златната миля на Марбея и да привлечем повече марки в района“, допълва г-н Родригес.
В The One Atelier това не би трябвало да е трудно благодарение на мотото на г-н Гали – „Да видим какво можем да направим заедно“.
Reproduced with permission from Luxury Portfolio International and Luxury Portfolio magazine. © Luxury Portfolio International. All rights reserved.
Снимките са предоставени от шоурум Elegant Living, където може да намерите колекциите