1. Този месец отбелязахте 15 години от основаването на Unique Estates. Разкажете ни повече за началото – каква беше бизнес ситуацията у нас тогава и как успяхте да наложите компанията като лидер на пазара на луксозни имоти?
Идеята за основаването на компания, която е специализирана в областта на луксозните имоти, беше изключително иновативна за времето си, защото такъв сегмент през 2006 г. в България не съществуваше. Христо Илиев и екипът на AG Capital стартираха Unique Estates с визията, че потенциалът в този сектор тепърва ще се разгръща и ние трябва да сме първите в него.
По това време аз завършвах магистърската си програма за недвижими имоти в Лондон и имах голям заряд от идеи и нов опит. Преди това бях работила на различни мениджърски позиции в Адрес и се чувствах напълно готова да поема и да развивам новата компания и нейното портфолио от висок клас имоти и клиенти. Разчитах и на силната подкрепа от страна на AG Capital.
За да наложим новия бранд, трябваше да изградим партньорство с най-доброто международно име в сектора. След като анализирахме всички големи компании, успяхме да установим контакт с Christie’s International Real Estate, с които впоследствие развихме дългосрочни взаимоотношения.
Началото бе доста трудно и предизвикателно. Първият ни офис бе в хотел Кемпински, който преди 15 години бе притегателна точка и място за срещи на бизнеса и чужденците у нас. Там успяхме да привлечем клиенти, които и до днес работят с нас. Успоредно с това търсех правилните хора и професионалисти за екипа. По препоръка на Тихомир Тошев, директор в AG Capital, се свързах с Галина Грудова, която по това време работеше за „АДИС“. След това към нас се присъедини и Весела Сопотлиева от Development екипа на групата. И до днес те са ключова част от Unique Estates.
Впоследствие се разширихме и преместихме на нова локация – офисът ни в аристократичната къща на „Патриарх Евтимий“ 17, в който бизнесът наистина се разви много. В годините компанията се разрастваше като дейност и екип. Не спирахме да развиваме услугата и да отговаряме на високите очаквания на клиентите, като отворихме още един офис с модерна визия и функционалност на друга престижна локация в София – ул „Оборище“ 10.
2. В момента в компанията работят над 60 човека. Много от тях ви следват от самото начало. Как се поддържа лоялността и мотивацията в един екип като вашия?
Компанията за мен са хората, които работят в нея. Щастлива съм, че през годините успях да сформирам лоялен и стабилен екип от професионалисти, с които заедно градим образа на Unique Estates като лидер на този пазар. Това са стойностни хора, с които израснахме и в професионален и в личностен план, задържайки се заедно толкова много години. Тази липса на текучество в Unique Estates е истинско богатство, благодарение на което се радваме на още по-голямо доверие от страна на своите клиенти.
Визията на компанията предполага постоянно повишаване на качеството на услугата, която предоставяме. Затова във времето сме инвестирали много в кадрите, които работят за Unique Estates, както и в международните си партньорства и иновациите в технологията на работа. Като част от AG Capital, а сега от Realto Group, през годините сме работели в синергия и с останалите компании в структурата, които също са водещи в своя сегмент от пазара на недвижими имоти. Всичко това е мотивирало хората от екипа да се развиват, като се чувстват успешни и щастливи от това, което правят.
3. В годините компанията развива успешни партньорства с изтъкнати международни брандове - в началото с Christie’s International Real Estate, а сега с Luxury Portfolio International. Какви предимства носи членството на Unique Estates в тази световна мрежа?
Партньорството с Christie’s International ни позволи да надградим бранда Unique Estates, внасяйки най-добрите международни практики и опита на утвърдени на световния пазар лидери у нас. Всички обучения, свързани с това партньорство надградиха много екипа във времето. Впоследствие се присъединихме към Luxury Portfolio International – мрежа, която е по-отворена и обхваща компании по света, които са по-близки до нас като мащаб и ниво. Това ни позволи по-добра възможност за реализация на съвместни проекти и ефективно сътрудничество. Конференциите, които организира мрежата са изключително полезни с актуалната си информация за пазара и тенденциите и въвеждането на иновации в сферата. По тяхна покана Unique Estates участва в тях и с лектори по няколко теми.
Във времето сме се опитвали да вземем максимума от всяко едно партньорство и вярвам, че занапред Unique Estates ще продължи да се развива и надгражда чрез нови контакти с нови водещи световни брандове.
4. Какви планове поставяте пред компанията за следващите 5 години?
За разлика от преди 15 години, днес конкуренцията е сериозна. Всичко, което въведохме във времето като иновации в бизнеса с луксозни имоти вече е взаимствано от останалите играчи на пазара и ако искаме да останем на лидерската позиция, трябва да продължим да се надграждаме. С дигитализирането на бизнеса, клиентът има по-лесен достъп до информация за имота, с което се появява и нуждата от по-различен подход към него и друго ниво на услугата. Отчитайки тези промени, компанията успя да се адаптира своевременно, за да може да продължи да предлага най-високо качество на обслужване.
Unique Estates е лидер на пазара с луксозни имоти, като в годините сме се специализирали предимно в жилищния сегмент със сгради старо строителство. Предизвикателството, което си поставяме е да се превърнем в разпознаваем бранд, който работи с висок клас жилища ново строителство. Вече имаме изградени успешни взаимоотношения с инвеститори, които ни се доверяват за реализацията на цели проекти и ще продължим да развиваме тази услуга. Плановете ни са да работим с една по-дългосрочна визия, която включва комплексен подход и цялостна кампания по реализацията на подобен тип проекти. За целта сформирахме специален екип, който е подготвен да работи в този сегмент от пазара.
Освен това, ще продължим да работим за утвърждаването на Unique Estates като разпознаваем партньор не само за заможните клиенти, които търсят луксозен имот, но и за клиентите от корпоративния свят – млади и успешни хора, които не обичат да дефинират себе си като „заможни“, но търсят висок клас имот и имат нужда от нашето професионално съдействие.
Във връзка с развитието на тези две нови направления за компанията, планираме да разширим още екипа си и да продължим да се надграждаме.
5. На кого бихте искали да благодарите?
И в професионален и в личностен план през годините съм чувствала силна подкрепа от страна на AG Capital и екипа, за което съм изключително благодарна. Вярвам, че всеки, който работи в AG Capital и Realto Group оценява предимството да бъде част от утвърдена на пазара структура, където има коректни отношения, възможност за развитие и усещане за стабилност.
Благодаря на Светослава Георгиева, че е до мен през последните 10 години, както и на целия екип на Unique Estates за пътя, който извървяхме заедно и за това, че ме следват и реализират всички смели идеи, които съм имала през тези 15 години.
Продължаваме заедно!