03/02/2020 Ралица Стоянова Галерия

Корпоративните празници - задължителен елемент от здравословната фирмена култура

Лъскави офиси, жени, облечени в пола "молив" и на висок ток, мъже с безупречни костюми - това обикновено е клишираната представа за корпоративния свят. Реалността е малко по-различна - безброй имейли, които чакат отговор, обяд на бюрото, различни хора, които трябва да се сработят в името на общото благо. Както казва един познат: "Колегите са като семейство - хора, които не си избирал и от които не можеш да избягаш." Тиймбилдингите и други извънслужебни занимания са чудесен начин служителите да се опознаят и сприятелят, което доприснася за по-ползотворната им съвместна работа. Весела Сопотлиева разказва как отбелязват празниците в Unique Estates и какви извънработни събития организират. Тя е административен мениджър в престижна агенция за луксозни имоти и маркетинг директорна списанието, което издава фирмата. Работи в компанията от 13 години.

Поне веднъж годишно всички служители ходим на тиймбилдинг извън София, разказва тя. Отделните екипите пък се самоорганизират и пътуват из страната. Тиймбилдингите протичат с различни занимания като езда на коне, стреляне с лък, колоездене, йога, рисуване, състезания на открито, снимание на филми. В София пък служителите на фирмата често посещават инициативи като готвене, йога и други активности, организирани специално за тях. Всяка година компанията прави Annual gala - официална галавечеря с водещ и музикална програма, на която се раздават награди на отличилите се през годината служители. На всяко шестмесечие пък се провеждат по-малки събирания, на които се отчита периодът и най-изтъкнатите служители получават грамоти и отличия. Рожденият ден на фирмата се отбелязва на коктейл, на който присъстват както екипите, така и клиенти на фирмата. Хубавото е, че в нея празнуват заедно и личните си поводи - за рождените си дни всички дами получават букет, за 8 март се събират на следобеден чай. Коледа се отбелязва с благотворителен базар, на който всеки служител носи приготвено от него ястие, колегите купуват помежду си, а събраната сума отива за избрана кауза. Предишни години за 1 юни фирмата е организирала следобдено парти - занимание за децата на служителите, а през последните две години прави дарение за болни деца. Искат и да са социално ангажирани. Освен благотворителните дейности през пролетта служителите са боядисвали сцената пред "Музея на совата" на Витоша. Весела смята, че ползите от подобни извънработни ангажименти са опознаване и сплотяване на екипа. "В натовареното ежедневие хората нямат много време да споделят личните си интереси и на тези събития имаме възможност да се сприятелим", сподели тя.

Източник: Капитал

Top