Сделките с луксозни имоти у нас са се увеличили с 20% през миналата година. Основната причина за това е, че расте броят на българите с високи финансови възможностии . В световен мащаб най-много хора с богатство над 1 млн. долара има в Северна Америка. Пазарът на луксозни домове в САЩ е в подем и си струва да се допитаме до опита на най-успешните брокери отвъд океана, които издават пред BusinessInsider тайни „от кухнята“.
Джош Алтман: Опитът е най-добрият актив
Брокерът, продал имение с 11 спални и 16 бани в Бевърли Хилс за 16,5 мнл. долара, казва, че, за да осъществите такава мега сделка, трябва да имате стратегия. При сключването на сделка за милиони, брокерът трябва да бъде добре подготвен да комуникира с клиенти, които са умели бизнесмени, и да успее да ги убеди в стойността на имота.
Емили Беър: Познавайте клиентите си
Пазарът на луксозни имоти се променя – освен клиентите от Уолт Стрийт, вече има и много хора от арт средите. Брокерката търсела идеалния дом за такъв клиент в продължение на години, докато не го завела в страхотен пентхаус в Ню Йорк на стойност 13 млн. долара. Щом прекрачили прага му, и двамата усетили, че това е мястото.
Реймънд Болдук: Направете парти
Брокерът продал дом с 8 спални за 20 мнл. долара, след като организирал грандиозно парти за 500 души в него. Споделя, че най-важното при организирането на такова събитие е да поканите точните хора.
Нанси Калахан: Бъдете информирани
Луксозните и красиви домове се продават сами. Това, което трябва да направят брокерите, е да разполагат с цялата информация, от която клиентът има нужда, за да вземе решение за такава сделка. На нас не ни остава нищо друго освен да се доверим на брокерката, продала имение за 27 млн. долара в Хавай на създателя на PayPal Питър Тийл.
Джак Котън: Средата е много важна за клиентите на луксозни домове
Брокерът, продал дом за 6.5 млн. долара в Остервил, споделя, че локацията е много важна за хората, които купуват имоти във високия ценови клас. Преди да сложат подписа си, те искат да са сигурни, че ще попаднат в подходящата среда.
Валери Фитцджералд: Телевизионните прояви привличат клиенти
Консултантката издава, че е продала дом за 5.6 млн. долара в Лос Анджелис, след като участвала в реалити шоуто Selling L.A.
Брад Хволбек: Пазарът на луксозни имоти не е много по-различен от всеки друг пазар...
... освен че е всичко в него е величествено, казва брокерът, сключил сделка за имение на стойност 32.5 млн. долара в Гринуич.
Лари Джоунс: Репутацията е по-важна от всичко
В толкова конкурентен пазар като този на имотите от високия ценови сегмент, репутацията е най-важния актив за един брокер, казва човекът, продал имение за 16 млн. долара в Сноумас Вилидж.
Робърт Кинли: Добрият сайт е от голямо значение
Маркетирането на имоти с висока стойност е като пъзел – всички съставни части играят своята рокля – мейл кампании, реклами... Уебсайтът обаче е лицето на компанията, затова трябва да изглежда безупречно, съветва брокерът, продал къща в Кейп Код за 11,5 млн. долара.
Кели Закаро: Преговорите са най-трудната част
Сключването на сделка за имение в Rumson за 12 млн. долара усъвършенствало уменията на брокерката да води преговори. Стартовата цена на имота била 20 млн. долара, но след шест месеца преговори собствениците се съгласили да я намалят до 12 млн. долара. „Мисля, че те самите осъзнаваха, че първоначалната цена на имота беше доста завишена“, казва Закаро.
Нйил Норман: Създайте своята мрежа от клиенти
Брокерът, който се занимава с продажба на луксозни имоти в Хавай от 30 години и има в портфолиото си сделка за 13,375 млн. долара, казва, че в този бизнес всичко е въпрос на контакти.