Пригответе се за много синьо през следващата година. Преди няколко дни Pantone обяви за „Цвят на 2020 година “ класическото синьо - нюанс, който напомня за небето привечер.
"Това е цвят, който предвижда какво ще се случи по-нататък. Какво ще донесе бъдещето, когато се движим във вечерните часове. Навлизаме в следващо десетилетие и се чудехме ще се разпадне ли светът, наистина?”, казва Лори Пресман, вицепрезидентът на Института за цветови анализ и прогнози Pantone.
Екипът признава, че подобни чувства на нестабилност се усещат навсякъде днес, от Съединените щати до Обединеното кралство, Хонконг, Сирия и по целия свят. Тази година от института се спират на нюанс, който дава спокойствие, увереност и връзка, която хората може би търсят в несигурната глобална среда.
Pantone определя цвета на годината повече от две десетилетия. През 1963 г. компанията създава собствена система, използвана в различни индустрии като печат, графичен, интериорен и моден дизайн, с цел точното определяне и боравене с цветовете. Всяка година цветът се определя чрез дълъг и обмислен процес, който отчита тенденциите в начина на живот, културата и индустрията. Влияние могат да окажат събития от света на изкуството, предстоящи филми, социално-икономически и политически условия, дестинации за пътувания, нови технологии - реално всичко.
Името на цвета е важен, за да може правилното послание да достигне до хората.
Classic Blue може да бъде царствен, сдържан и безграничен. Но също така може да бъде остър - дори аномален – използван в най-различни тоналности, материали и принтове.
Classic Blue не е цвят, който се възприема само с очите. В нюанса са закодирани характерен вкус, миризма и собствено звучене, които имат силно въздействие.
В деня на представянето на „Цвета на годината“ преди няколко дни в Манхатън, Pantone, заедно с партньори от различни индустрии, създаде истинско мулти-сензорно изживяване в Класическо синьо. Нюансът се усещаше в музиката, аромата, текстурите и дори напитките, които бяха сервирани на събитието. Ароматът Classic Blue, се описва официално като : "съзерцание на мястото, където се срещат небето и морето". Свързва се още с нотки на флорален мускус, сладък аромат на син малинов сироп. Възглавници в синьо кадифе бяха застлани на пода и бяха сервирани напитки в Classic Blue. Вкусът напомня на "цъфтяща лоза". На пипане е "мека кадифена текстура", а звукът се определя като „жива носталгия“ или подводен, ефирен звук.
За тези, които искат да добавят Classic Blue в своята 2020 година, това може да се случи както с акценти в гардероба ви, така и с предмети за дома или работното ви място. Можете също да добавите цвета чрез начина, по който се храните. Храните и напитките, които са в класическо синьо са богати на антоцианини, за които се смята, че засилват имунната защита на организма и работят срещу сърдечно-съдови заболявания и разпространение на ракови клетки.