Когато се занимаваш с нещо, което обичаш, това не е работа
Стефани Пфефер-Антон е вицепрезидент на Luxury Portfolio International®. От 2005 година тя ръководи оперативно глобалната мрежа, която включва компании от над 50 страни. Преди това е заемала длъжността вицепрезидент по маркетинга за компанията Chicagoland и директор комуникации за франчайз на недвижими имоти. Номинирана е за няколко награди - Inman 101 - кръг от лидери, които променят световната индустрия, Swanepoel Power 200 - награда за най-влиятелните професионалисти в областта на недвижимите имоти, и напоследък за престижната Luxury Women to Watch 2017.
Една от най-интригуващите жени, с които съм се срещала. Очаквах я във фоайето на хотела заедно с телевизионен екип. Пристигаше от Дубай, помоли за пет свои минути и в следващите няколко часа влизаше в ритъма на всеки, с когото й предстоеше среща, интервю, презентация, обучение. Умна, компетентна и очарователна.
Какво означава да управляваш компания като Luxury Portfolio?
Много е вълнуващо. Харесва ми. Аз съм в компанията от 12 години, от самото й начало. Преди това съм работила в маркетинг отделите на други фирми за недвижими имоти. Баща ми се занимаваше с недвижими имоти, мъжът ми също. Този бизнес ми е в кръвта. Когато казвам, че брокерите трябва да подхождат със страст, наистина го мисля. Когато се занимаваш с нещо, което обичаш, това всъщност не е работа. Аз обичам това, което правя. Имаме страхотен екип - всичките ни брокери в Чикаго са толкова талантливи. Няма как да не съм благодарна за всичко това.
А някога мечтали ли сте, планували ли сте, очаквали ли сте да стигнете дотук?
Не знам. Това е добър въпрос. Всъщност исках да бъда журналист. Смятам, че трябва да отиваш там, където те води животът. Когато правиш това, което обичаш, нещата се получават. Когато работиш със страхотни хора, всичко се нарежда.
Какво се случва на пазара на луксозни имоти в момента?
Всичко се върти около технологиите и иновациите. Ако говорим за сериозна тенденция. За нашия пазар обаче поверителността е много важна, така че ние избягваме да предоставяме цялата информация в интернет. В бизнеса с недвижими имоти по-важно е да бъдеш дискретен, много фокусиран и да комуникираш пълноценно с клиентите.
Лично за Вас какво прави един дом луксозен?
Ще Ви отговоря откровено - да имаш домашен любимец вкъщи. Аз много обичам животните. За мен място без домашен любимец не е дом.
А от бизнес гледна точка?
Мисля, че луксът е нещо много лично. Може би се изразява в това да притежаваш нещо, от което не непременно имаш нужда, но което много искаш.
Интересно е да разберем как изглежда Вашият дом. В нашето списание имаме рубрика, която представя домовете на хората, които продават домове. Пространството, в което живеем, ни описва много добре.
Ще се съглася с Вас. И двамата с мъжа ми имаме вкус към модерното. Реновирахме един стар имот, добавихме малко пространство към него и в момента е истински съвременно място. Съпругът ми, който е архитект, строи още един дом за нас, който ще бъде в града - на три етажа, с много изчистени линии, скулптурно стълбище. Много се вълнуваме!
Къде се намира домът Ви?
В Остин, Тексас. Живеем там от десет години. Изборът и на града, и на дома е въпрос на начин на живот. Сега ще поканя моя колега Крис Дийц (вицепрезидент по разширяването на Luxury Portfolio) да се присъедини към нас, за да видите как двама души, които са много често заедно заради работата си, имат своите различни представи за дом.
Крис Дийц: Аз пътувам изключително много и не се задържам вкъщи. Преди година и половина си купих имот близо до родния ми град в Германия - Франкфурт, в провинцията, живея сред лозя. Излизам от къщи и мога да се разходя, да потичам, да карам колело в гората. От който и прозорец на моя дом да погледнеш, виждаш един зелен пейзаж и това ми помага да си почивам. Следващият ми голям проект е градината ми, наел съм ландшафтен архитект. Голям фен съм на басейните, затова искам да си направя басейн и хубава градина, където да си почивам.
Стефани Пфефър-Антон: Интересно е как нашите отговори са толкова различни и в същото време толкова еднакви. И двамата сме много фокусирани върху определен лайфстайл. И двамата живеем на място, където можеш да „избягаш“ и да си починеш, макар че Крис е в провинцията, а аз в града.
Как виждате бъдещето на бизнеса с недвижими имоти?
Направихме проучване, което ще представим следващата седмица, според което през следващите три години пазарът на недвижими имоти ще бъде ориентиран по-скоро към покупките, отколкото към продажбите. Има повече заинтересовани купувачи, отколкото продавачи. Тенденцията е да се търси втори, по-малък дом. По-младите платежоспособни клиенти пък търсят своя първи дом. В следващите три години предвиждаме стабилен пазар, задвижван от търсенето.
Как Luxury Portfolio избира своите партньори?
На първо място трябва да бъдете член на Leading Real Estate Companies of the World, а за да станете такъв, компанията ви трябва да бъде добре позната, да има голям пазарен дял и да бъде просперираща. Трябва да имате добра репутация и да сте отдадени на идеята да правите бизнес с останалите членове на Luxury Portfolio. Трябва да сте фокусирани изцяло във високия сегмент, в луксозния пазар.
Как виждате разширяването на мрежата си от партньори в Европа и в България?
Ще помоля Крис да отговори, това е негова територия!
Крис Дийц: В Европа имаме доста бели петна на картата си, особено в Скандинавия и Източна Европа. В Северна и Централна Европа имаме повече партньори. Проблемът, който срещаме например в скандинавските страни, е, че бизнесът с недвижими имоти се ръководи до голяма степен от банките. Страните от Източна Европа - Полша, Украйна, Сърбия например, нямат добре развити и разработени пазари. Качеството на компаниите там не покрива нашите изисквания, поне засега. Що се отнася до България, нашата идея е следната - ако имаме партньор в дадена страна, който покрива голяма част от пазара, ако сътрудничеството между нас е ползотворно, каквото е това с Unique Estates, ние нямаме апетит да добавяме още компании към мрежата си. Вашата компания е добър пример за наш член, който инвестира ресурс в сътрудничеството ни, може да поема клиенти, които ние бихме изпращали, или да изпраща клиенти към останалите членове на Luxury Portfolio. В Leading Real Estate Companies of the World и Luxury Portfolio не количеството, а качеството е от значение. Искаме качествени компании. Искаме например да изградим връзки с вашия екип, с Весела Илиева като управляващ партньор. Имаме връзка, която е изградена от общи ценности и идеи за това, как се прави бизнес. Не става дума просто да дойдеш и да вземеш нашия бранд като ко-бранд, ние искаме партньори като вас. Това е идеалното партньорство за нас.
Какъв е най-добрият съвет, който бихте дали на Unique Estates след първата година от нашето членство в Luxury Portfolio ?
Стефани Пфефър-Антон: Вие трябва да станете разпознаваеми, да станете популярни. Трябва да се гордеете с това, което сте, и това, което имате. Имам чувството, че в сравнение с много други страни, които посещавам, в България сте малко срамежливи относно това, което сте, което притежавате. Имате красива страна, красива столица, чудесно Черноморие, планини. Всичко това обаче не попада под радара на много хора. Има инвеститори, които гледат към Турция или към други скъпи дестинации като пазар за втори дом, но не и към България. За страната ви трябва да говори някой, който живее тук и познава пазара. Ние правим профил на България, заснемаме видео и то ще бъде достъпно за всичките ни над 200 сътрудници по света. Това е първата стъпка, но има и още много какво да се направи. Аз смятам, че България и в частност София може да бъде световна дестинация.
Какви са Вашите впечатления от Unique Estates една година след присъединяването й към Luxury Portfolio?
Нашето партньорство е много добро. Вие сте изключително ангажирани и отдадени. Това е първото ваше събитие, на което присъствам, и мисля, че е перфектно организирано. Вие сте истински иновативна компания, а Весела е страхотна! Ако трябва да направя сравнение между вас и другите нови компании, присъединили се към мрежата ни през последните 12 - 18 месеца, Unique Estates е модел за подражание. Вие правите всичко по правилния начин - разбирате и използвате бранда ни пълноценно, наясно сте с идеята за мрежа, използвате нашите методи, водите екипите си на наши събития. В Маями бях впечатлена от начина, по който Весела и нейният екип общуваха с останалите. Дайте си малко време и бизнесът ще дойде тук - абсолютно съм сигурна в това. Аз дори казвам на останалите членове на Luxury Portfolio: „Погледнете Unique. Те наистина са уникални!“.