30/11/2016 Ралица Стоянова Галерия

Hygge или мисията „Добър живот“

Ако сте почитатели на добрите списания, качествените продукти и минималистичния дизайн, ви препоръчваме да кликнете следния  линк: http://thehyggeshop.com/. Това е концептуален онлайн магазин за истински хедонисти.

 

Hygge е датска дума, която се използва за приятни социални моменти като вечеря в добра компания например. „Искаме да бъдем част от концепцията за slow life”, обяснява Васил, един от двамата души, които стоят зад проекта. „В големия град се роботизираш. В един момент осъзнаваш, че се движиш по оста работа – вкъщи и ежедневието ти е много еднообразно. Искахме да избягаме от това еднообразие“, добавя той. Hygge е неговото „бягство“ от официалната му работа в сферата на логистиката. Преди това е имал ателие, където е изработвал изделия от бетон.

 

Идеята за Hygge shop идва от страстта към пътуванията и към определени списания, които не са се предлагат у нас като Kinfolk, Oak, The Gentle Woman. Васил и съдружникът му решават, че младите креативни хора биха се радвали на по-лесен достъп до тези издания. Добавят към списанията и продукти, които отговарят на добрия начин на живот. Водени от това, че в последните години модерните, информирани хора все повече обръщат внимание на продуктите, които внасят в дома си, те подбират качествени подправки, мед, шоколад и чай към асортимента. В Hygge shop можете да откриете още книги в областта на кулинарията и дизайна, както и чудесни идеи за подаръци.

 

Мисията на Hygge shop е да се противопостави на бързооборотните стоки на промоция. „Станали сме машини за пазаруване“, казва с усмивка Васил. Неговото желание е да да бъдат алтернатива на големите вериги магазини със заучените учтиви фрази. „За нас е много важно да се отнасяме с нашите симпатизанти с приятелското отношение и грижа в обслужването.“ Васил отказва да нарича хората, които се доверяват на Hygge, клиенти, те са по-скоро съмишленици. Добавя, че е изненадан и очарован от големия интерес към проекта.

 

Що се отнася до асортимента, казва, че не е лесно да намерят продукти, които да отговарят на изискванията им за висококачествени съставки и минималистичен дизайн на опаковките. Държат нещата, които предлагат, да не натоварват околната среда. Следят за това, освен с чудесен дизайн, опаковките да могат да се рециклират или използват многократно. Медът, например, е от природен резерват в Естония. Бурканът е стъклен, капачката е от дърво и е ръчно направена. „Идеята ни е да предложим продукт, в който е събрана много енергия и добра идея“,  обяснява Васил.

 

Българските брандове в портфолиото на Hygge засега са I/tems и Nordics „Отворени сме към български производители - искаме да дадем платформа на наши дизайнери“, казва Васил.

 

Той и съдружникът му държат да запазят чара на малкия магазин. Планират през следващата година да отворят и физическо пространство, в което хората да общуват и да обменят идеи. 

Top