02/02/2016 Галерия

Luisa Via Roma: Пъстрият дом на висшата мода

Когато минавате по една от централните улици на Флоренция - Luisa Via Roma, наред с бутиците на световноизвестни брандове като Prada, Gucci и Miss Sixty, няма как да не забележите концептуалния магазин, носещ името на улицата. Названието е единственото банално нещо в този бутик. Разположен на три етажа, Luisa Via Roma събира под един покрив класическата висша мода и творбите на нови авангардни дизайнери от цял свят. Пространството е не просто храм на модата, а още и средище на изкуството и културата. На огромни плазмени екрани се визуализират арт инсталации, които, заедно с пъстрите тоалети, създават една хармонична еклектика. 

Back in time

В края на 20-те години на миналия век французойката Лиза Жакин и нейният италиански съпруг Лидо Панконези отварят бутик за шапки в Париж. След като губи всичките си пари на конни залагания, двойката се преселва в Бразилия. Там натрупва отново състояние и се връща в Европа. Семейството се установява във Флоренция, родното място на Лидо, където Лиза отново отваря бутик за шапки през 1930. По това време жените сменят шапките си по три пъти на ден и бизнесът процъфтява. Семейството започва да предлага и облекла, като дори отваря фабрика за производството им, която продава в края на шейсетте. Тъкмо тогава племенникът на съпрузите – Андреа, влиза в бизнеса. Благодарение на връзките си в модния свят, той научава за японски дизайнер с иновативни и авангардни модели. Заинтригуван, Андреа решава да хвърли по-близък поглед на дизайнера, който се оказва небезизвестният Kenzo. Luisa Via Roma става първият европейски магазин, който представя колекцията есен-зима 1968 на Kenzo. След нея бутикът си спечелва славата на лобно място за нови и авангардни дизайнери. Освен че става дом на най-новото и свежото от дизайнерските таланти, концептуалният магазин умело използва технологиите като средство за пресъздаване на характера на бранда.

Let's go online

В края на 1999 година „се ражда“ Luisaviaroma.com. Онлайн магазинът отговаря на търсенето на клиенти по целия свят, които искат същото обслужване и качество, което биха получили на място в бутика. „Единствената разлика между онлайн и офлайн пазаруването при нас е в количеството и пространството. Онлайн няма ограничение на асортиментите, докато в бутика можем да изложим само част от нещата на даден дизайнер“, обяснява Андреа, който в момента е главен изпълнителен директор на марката.

A little party never killed nobody

През 2009 г. компанията организира за пръв път фестивала Firenze4Ever, за да отпразнува 10-годишнината от създаването на онлайн магазина. Оттогава италианският бутик по два пъти годишно е домакин на събития под надслов Firenze4Ever, като всеки път има различна тема и гестлист. Бутикът кани нашумели блогъри, предоставя им гримьори и фризьори и им дава достъп до колекции на дизайнери от рода на Lanvin, Haider Ackermann и Givenchy. „Преди светът на модата беше затворен, но сега, благодарение на интернет, хората споделят тази страст, модата става вид изкуство, универсален език“, обяснява Андреа. Събитията се превръщат в своеобразен празник на града. 

В началото на тази година, от 9 до 11 януари, се състои дванайстото издание на фестивала Firenze4Ever под надслов TechDreamers. Luisa Via Roma си партнира със Swarovski, като в магазина изграждат инсталации от кварцови стъкла, украсени със стотици кристали. Провежда се изложба на някои от най-впечатляващите тоалети висша мода с инкрустирани камъни Swarovski по тях. 30 дизайнери, утвърдени имена, както и нови артисти, създават лимитирана колекция, използвайки Swarovski елементи.

Ако имате път към Флоренция, наред с къщата на Данте, катедралата Санта Мария дел Фиоре, се отбийте и в Luisa Via Roma – храмът на красивото и новаторското, пъстрият дом на модата.

Top