“Ние не продаваме дрехи, а начин на живот.” споделя Невена Борисова в специално интервю за Unique Estates Life Magazine.
Наречено просто The Shop, новото ритейл пространство в един от най-бързоразвиващите се и модерни квартали в Ел Ей е плод на колаборацията между английския дизайнер Том Диксън и модния бутик Curve, зад който стои българката Невена Борисова.
И докато не е необходимо да обясняваме кой е Том Диксън, за Невена си струва да разкажем. Едва 16-годишна тя се мести при баща си в Лос Анджелис. Още като ученичка започва работа в бутик на Melrose Avenue, създава собствена линия бижута. На 22 отваря първия си бутик CURVE. Списание Vogue я поставя в Топ 100 на личностите, които диктуват тенденциите в модата и изкуството. Днес бизнесът на Невена е прераснал в мини империя с бутици в Ел Ей, Сан Франциско, Ню Йорк и Маями.
„Концепцията ми за Curve винаги е била да предлагаме една идея повече от стандартния ритейл експириънс. Много държим на клиентите си и полагаме огромни усилия, за да поддържаме връзката с тях. Нашето обслужване не приключва с продажбата на даден артикул: ние показваме с какво да се комбинира съответната дреха, а през следващия сезон изпращаме имейл с идеи как да бъде носена, за да е в крак с новите модни тенденции.“
The Shop е естествено продължение на тази концепция. Идеята се ражда преди около 4 години. „Исках да създам мултифункционално пространство, не просто бутик с добра селекция на продукти и отлично обслужване, а място, което да предлага цялостно преживяване. Знаех, че за да постигна това, трябва да премина отвъд модата, да лансирам пространство, което предлага лайфстайл - мода, интериор, дори да бъде място, където можеш да се срещнеш с приятел или пък просто да се насладиш на чаша кафе или шампанско в една истински шик атмосфера. Истината е, че тенденциите в различните сфери на дизайна - било то мода или интериор, все повече се препокриват и няма ясни граници къде свършва едното и започва другото.“
The Shop се намира в новопостроен търговски комплекс в Culver City - един от най-бързо развиващите се квартали в Лос Анжелис. „Само до преди няколко години Culver City бе далеч от представата за идеален квартал в Ел Ей. Това, което се случва днес в района, е същото, което се случи в Маями преди десет години, в т.нар. Design District. Тук са новите хип пространства: офиси, ателиета, ресторанти, шоуруми.“
„Винаги съм мечтала да работя с Том Диксън. Харесвам стила му, невероятната му иновативност, факта, че покрива толкова различни аспекти на интериорния дизайн. Когато започнах да изчиствам концепцията на The Shop, знаех, че се нуждая от някой като Том. Нещо като новия Джонатън Адлър на Америка, но без да е Джонатън Адлър. Исках пространството да бъде с индустриално излъчване, а същевременно да излъчва елегантност и блясък. Също като продуктите на Том.
По онова време той все още не бе толкова популярен в Щатите. Споделих идеята си със собствениците на комплекса, където се намира The Shop, и те ме свързаха с него. Срещнахме се в Лондон и страшно си допаднахме. Оказа се, че имаме сходно виждане за нещата - той също търсеше начини да извади продуктите си от традиционния за интериорния дизайн шоурум, да намери по-интерактивен подход към потенциалните клиенти.“
Крайният резултат на тази колаборация е вдъхновяващ: 650 квадратни метра индустриално пространство, инспирирано от лондонския Dover Street Market. Повърхности от полиран бетон и мрамор се редуват с характерните за стила на Том Диксън плоскости от релефна ламарина и хромиран цинк. На този мизансцен осветителните тела на дизайнера излъчват топлина и блясък. Вплетена в сценографията е безукорната модна селекция - Raquel Allegra, Alberta Ferretti, Balmain, Thierry Mugler и A.O.T.C. (Ahead of the Curve - колекция, направена от Невена специално за този проект), са само част от имената в дългия списък от първокласни дизайнери, представени в шоурума.