16/03/2017 Unique Estates Галерия

Unique Estates с международна награда в областта на луксозните имоти

Световна конференция очерта тенденциите за развитие в сектора

Unique Estates спечели престижната награда Spirit на международната мрежа Luxury Portfolio International. Тя бе връчена по време на световната конференция на Leading Real Estate Companies of the World, която се състоя в хотел „Фонтенбло Маями Бийч“ във Флорида, САЩ. Събитието привлече над 2000 от най-успешните световни експерти в областта на недвижимите имоти от повече от 25 страни, сред които и петима топ експерти от нашата компания.

 
Международно отличие
 
Наградата Spirit се връчва на Unique Estates за нейния бизнес размах и екипна работа, с които развива портфолиото си от имоти и услуги благодарение на наскорошното си присъединяване към най-голямата мрежа за луксозни имоти в света – Luxury Portfolio. Българската компания е ексклузивен представител на международната платформа в страната и е 60-ата компания в света, присъединила се към нея. 
 
„Отличието е доказателство за това, че нашата компания разгръща активно дейността си, обучава непрекъснато служителите си, демонстрира дълбоко разбиране на сектора и активно използва новите възможности и международния опит в работата си със своите клиенти и партньори“, сподели Весела Илиева, управляващ партньор в Unique Estates.
 
По повод церемонията президентът на международната платформа за имоти от най-висок клас Пол Бумсма коментира: „Наградите на Luxury Portfolio International отличават компании за техните впечатляващи резултати в маркетинговото представяне на луксозни домове и в професионалното клиентско обслужване. Всяка награда демонстрира стратегическото използване на ресурси и глобалното влияние на Luxury Portfolio International.“
 
Световни тенденции
 
Годишната конференция на Leading Real Estate Companies of the World очерта основни тенденции на пазара на луксозни имоти в света. Сесиите бяха посветени на широк кръг от теми, които оказват влияние върху пазара на недвижими имоти, включително световната икономика, променящата се демография на потребителите, развиващите се технологии и маркетингови стратегии, както и модерния начин на живот. 
 
Прогнози
 
Прогнозите са позитивни, като 92% от присъстващите експерти очакват увеличение на продажбите, а 97% – ръст в цените на жилищата със средно 7% в световен мащаб. Над 1/3 от брокерите предвиждат увеличение на чуждестранните купувачи и инвеститори. Китай все още е начело на списъка от страни, които най-вероятно ще привлекат купувачи на международния пазар на недвижими имоти.
 
Клиентски приоритети
 
Попитани кои удобства са приоритети за съвременния купувач, брокерите посочват отворени пространства, технологии тип „интелигентен дом“, най-съвременно оборудвани кухненски помещения и възможност за свободно преминаване през отделните пространства в жилището. Екологичните предимства на имотите също са изтъкнати като необходимост заради повишения интерес към използване на слънчева енергия и други устойчиви принципи на живот. 
 
Основна тенденция на пазара е търсенето на жилища, които са готови за нанасяне и не изискват почти никакви или минимални допълнения. Макар тези удобства да са силно желани, някои брокери отчитат, че купувачите са склонни да направят компромис поради ограниченото предлагане на много пазари. В световен мащаб малка част от купувачите на жилища на стойност над 1 млн. долара биха искали да ги реновират напълно (15%) или да вложат парите си в стар, но напълно реновиран имот (15%). Ключови предимства за повечето от тях са уединение (55%), енергийна ефективност и екологичен дизайн (55%), основна спалня с луксозна баня (54%) и гардеробно помещение (51%), външно пространство или пространство за свободното време (49%) и отворен план на помещенията в жилището (49%). 
 
Профил на съвременния купувач
 
Според последните световни проучвания купувачите на луксозни имоти се разделят на три основни групи:
Практични изследователи – хора, които купуват жилища на стойност 1 – 1,2 млн. долара. Те са лоялни към определени брандове заради качеството, което очакват от тях.
Търсещи смисъла – купувачи на жилища на стойност 2 – 5 млн. долара. Те са свикнали с лукса и не са склонни да живеят без него. Обичат да изявяват собствения си стил и търсят устойчивост.
Силови играчи – хора, които инвестират над 5 млн. долара в покупката на жилище. Избират най-доброто и очакват да платят за това висока цена. Брандовете, които купуват, отразяват социалния им статус. Те са първите, които инвестират в най-новото и най-скъпото на пазара.
 
Пазарен анализ
 
По време на събитието Пол Буумсма, президент на Luxury Portfolio International, и Стефани Пфефър Антън, изп. вицепрезидент на Luxury Portfolio International, споделиха резултати от експертните анализи на компанията за развитието на пазара на луксозни имоти. Според тях основна характеристика на лукса като категория е, че е лишен от стрес. Той е здравословната среда за спокоен, стабилен и комфортен начин на живот. Базисна черта на пазара на луксозни имоти е качеството. 
 
На конференцията бяха обсъдени и петте основни характеристики на съвременния купувач на луксозни имоти: желанието за превъзходство, търсене на разпознаваемост, нарастващата независимост, колекционерската страст и затихващото влияние на брандовете при избора. 
 
Желание да бъдем победители
 
Голяма част от богатството в днешно време е плод на упорит труд и последователно развитие. То се постига чрез преодоляване на предизвикателства. Само 3% от хората днес наследяват своето състояние. Голяма част от клиентите възприемат своите жилища като огледало на своя успех и подхождат към закупуването им с въпроса: „Как това жилище ще подобри живота ми и ще допринесе за моето щастие?“. В много от случаите отговорът на този въпрос не е съвсем практичен. Желанията на хората с високи финансови възможности в днешно време рефлектират върху нарастващия брой от домове с невероятни удобства. Всъщност от 15 хил. ексклузивни имота, които Luxury Portfolio маркетира всяка година, повече от 500 са на стойност над 10 млн. долара. 
 
Важно е клиентите да се чувстват като победители при преговорите за закупуване на нов дом, показва анализът на Luxury Portfolio, представен от Unique Estates. Трябва да се има предвид, че купувачите искат да се почувстват, че са спечели онова, което желаят. Клиентите възприемат добрата сделка като победа дори когато това е само представата за добра сделка. В края на краищата този процес е „танц“, а работата на добрия брокер на луксозни имоти е да накара клиента да се чувства като победител. 
 
Търсене на разпознаваемост
 
Друга тенденция, която определя решенията на клиентите с високи финансови възможности, е търсенето на разпознаваемост. Луксът е приключение за цял живот, а това, което правят хората с възможности, е да се учат от опита си. Колкото повече клиентите се запознават с лукса, толкова по-рязка за тях става границата между „много доброто“ и „отличното“. Ето защо ролята на брокера е да представя на клиента ексклузивните удобства на всеки имот. Брокерите трябва да имат комплексни знания и да използват опита на всеки, зает професионално в областта на луксозните недвижими имоти – експерти от областта на архитектурата, технологиите за дома, интериорния дизайн и др. 
 
Качеството винаги е било определящ фактор за луксозните продукти. Но този стремеж към най-доброто се отнася и до услугите. Според проучванията на Luxury Portfolio хората от най-заможните слоеве на обществото могат да различат какво представляват и какво още могат да дадат персонализираните услуги. Допълнителните усилия и специалното отношение към клиента не остават незабелязани.
 
Луксът е все по-независим
 
Клиентите търсят най-доброто, а то зависи от клиентското обслужване, качеството, контактите в областта. Това повишава търсенето на брандове, които се развиват активно и самостоятелно от общите тенденции. Съвременните клиенти залагат на обмислено харчене на своето трудно спечелено богатство. Те искат да са част от лукса, като избягват разхищението. 
 
Колекционерска страст
 
Заможните клиенти все още имат желание да колекционират. Разликите днес се крият в тяхната мотивация да изберат какво да колекционират. Целта в този случай е не просто да събират голям брой стоки, а да притежават най-добрите и най-подходящите за тях самите предмети. Всяка колекция има смисъл и стойност и се отчита нейната артистична и естетическа страна, майсторство при изработката и хармонична връзка между предметите в по-голяма колекция. Колекционирането се отнася и до недвижимите имоти. Много семейства притежават по няколко жилища в отделни градове, щати или страни, в градски или извънградски райони, в морски или ски курорти. Причината тези клиенти да притежават толкова много домове е желанието да имат различно преживяване, каквото се асоциира с всяка локация. 
 
Затихващо влияние на марките
 
С увеличаване на потребителското търсене към нетрадиционни пазари, големите брандове губят своята сила да влияят върху търсенето, основано единствено на името на марката. 
 
Как днешният потребител влияе на пазара на луксозни имоти?
 
Голяма част от ръста на пазара на недвижими имоти идва от хората, които наскоро са повишили своите финансови възможности. Увеличаването на богатството чрез личностно развитие е световно явление. За сравнение през 2000 г. персоналното богатство по целия свят е било 130 трлн. долара, а през 2015 г. то е 250 трлн. долара, което е увеличение с 5% на годишна база. Нивото на увеличение през последните 15 години действително е значително. Най-добрият вариант на прогноза за развитието на пазара е да се проследят тенденциите при развиващите се пазари. Голямо внимание се обръща на хората, които печелят значително, но все още не могат да бъдат определени като „богати“. 
 
Какво е бъдещето на пазара на лукс?
 
Локалният опит в комбинация с досег до глобалните тенденции е печелившата комбинация. Технологиите ще развиват света на лукса. Следващата голяма тенденция са „умните“ домове. Тези жилища ще са свързани с технологиите – готвенето и чистенето ще бъдат автоматизирани дейности. Оборудвани с най-модерни технологии, хората ще могат да се грижат за здравето си и да комуникират активно със семейството си. 26 млрд. устройства ще бъдат свързани през 2020 г., което означава, че всеки човек на планетата ще бъде свързан със средно три  устройства. Дизайнът и естетическите показатели на домовете също ще отговарят на тази технологична еволюция. Технологиите ще влияят върху архитектурния и интериорен дизайн в бъдеще, показва още анализът на Luxury Portfolio. 
 
 
За Unique Estates:
Unique Estates е създадена през 2006 г. като специализирана консултантска компания за продажба и отдаване под наем на имоти в две направления – luxury и executive. Работи с клиенти в луксозния и корпоративния сегмент и вече 10 години е безспорен лидер на пазара на ексклузивни имоти. Компанията е част от холдинга AG Capital, специализиран в строителството и инвестициите в недвижими имоти. През 2016 г. Unique Estates стана ексклузивен партньор за България на най-голямата международна мрежа за луксозни имоти Luxury Portfolio. 
Повече за Unique Estates може да откриете на: http://www.ues.bg/ 
 
За Luxury Portfolio:
Luxury Portfolio е най-голямата мрежа за луксозни имоти в света, част от Leading Real Estate Companies of the World. Портфолиото от имоти, представено чрез платформата на компанията, включва най-голямата селекция от жилища на стойност над 1 млн. долара. Компанията е базирана в САЩ и през 2016 г. е предложила на пазара над 50 000 от най-луксозните имоти в света с обща стойност над 54 млрд. долара на над 3 млн. платежоспособни клиенти.
Повече за Luxury Portfolio може да откриете на: https://www.luxuryportfolio.com/  
 
За Leading Real Estate Companies of the World:
Leading Real Estate Companies of the World e глобална мрежа за недвижими имоти. Нейни членове са над 550 компании и 130 000 брокери от шест континента с над 1,2 млн. сделки с недвижими имоти всяка година. Всеки член на Leading Real Estate Companies of the World ползва опита, международните контакти, глобалния маркетинг и достъп до най-добрите професионалисти в областта на недвижими имоти в световен мащаб.
Top